
Але значно раніше, на початку 90-х, на дороги виїхала модель Eltra 151 — майже легендарний «прародитель» електричних «шкод». Проте тираж виявився настільки скромним, що сьогодні її можна знайти хіба що в темному старому гаражі.
Трішки історії
Проєкт зародився ще в 80-х завдяки співпраці Škoda Auto та Пльзеньського заводу. Чеські інженери в Брно розробили електромотор, а в Стибрі зібрали електроніку. У 1992 році з конвеєра зійшли перші машини — і виявилося, що на ніх ніхто не чекав: інтерес до електрокарів після швейцарської кризи (де готувалися стартові замовлення) практично зник.
Тираж і ціни
- Вироблено всього близько 147 екземплярів;
- Близько 20 штук — звичні п’ятидверні хетчбеки, решта — пікапи;
- Ностальгічна ціна сьогодні: приблизно 8 000 €.

Технічні «приємності»
Під капотом — 21-сильний мотор, розгін до 80 км/год та… 14 свинцево-шестивольтових акумуляторів. Заряду вистачало лише на 80 км пробігу, а щоб увімкнути задній хід, доводилося вручну переводити коробку в «R» — мало хто тоді передбачав нашу нинішню «пристрасть до ґаджетів».
Сучасна «знахідка»
Один із збережених автомобілів дістался родині німецького колекціонера П’єра Бартоломефа. Під товстим шаром пилу ховається практично новий екземпляр: за 34 роки проїхав трохи більше 10 000 км! Уявіть: гаражна знахідка, а виглядає, ніби щойно зійшла з конвеєра.

Майже непомітний курйоз
Цікавий факт: Eltra 151 базувалася на Škoda Favorit — першому чеському передньоприводному авто з поперечним розташуванням двигуна та обтічним кузовом від Bertone. Дивно, але під капотом «Фаворита» електричний експеримент виглядав органічніше, ніж у багатьох попередніх концептах.

Трохи смутку та ностальгії
Сьогодні Eltra 151 — скоріше музейний експонат, нагадування про початок електромобільності в Чехії. Якщо мрієте про справжній ретро-електрокар, 8 000 € за такий «ексклюзив» виглядають цілком розумно. Але практичності від нього чекати не варто — швидше душевне задоволення та нагода замислитися, як далеко зайшли перші електрокари і наскільки стрімко розвинулися технології.