Eltra 151: забутий ретро-електрокар Škoda — авто новини | automotive24.com.ua

Забутий першопрохідець: електрична Škoda Eltra 151

Коли думаєш про електромобілі Škoda, одразу спадають на думку Citigo-e iV або потужний Enyaq

twitter facebook whatsapp linkedin

Але значно раніше, на початку 90-х, на дороги виїхала модель Eltra 151 — майже легендарний «прародитель» електричних «шкод». Проте тираж виявився настільки скромним, що сьогодні її можна знайти хіба що в темному старому гаражі.

Трішки історії

Проєкт зародився ще в 80-х завдяки співпраці Škoda Auto та Пльзеньського заводу. Чеські інженери в Брно розробили електромотор, а в Стибрі зібрали електроніку. У 1992 році з конвеєра зійшли перші машини — і виявилося, що на ніх ніхто не чекав: інтерес до електрокарів після швейцарської кризи (де готувалися стартові замовлення) практично зник.

Тираж і ціни

  • Вироблено всього близько 147 екземплярів;
  • Близько 20 штук — звичні п’ятидверні хетчбеки, решта — пікапи;
  • Ностальгічна ціна сьогодні: приблизно 8 000 €.

Технічні «приємності»

Під капотом — 21-сильний мотор, розгін до 80 км/год та… 14 свинцево-шестивольтових акумуляторів. Заряду вистачало лише на 80 км пробігу, а щоб увімкнути задній хід, доводилося вручну переводити коробку в «R» — мало хто тоді передбачав нашу нинішню «пристрасть до ґаджетів».

Сучасна «знахідка»

Один із збережених автомобілів дістался родині німецького колекціонера П’єра Бартоломефа. Під товстим шаром пилу ховається практично новий екземпляр: за 34 роки проїхав трохи більше 10 000 км! Уявіть: гаражна знахідка, а виглядає, ніби щойно зійшла з конвеєра.

Майже непомітний курйоз

Цікавий факт: Eltra 151 базувалася на Škoda Favorit — першому чеському передньоприводному авто з поперечним розташуванням двигуна та обтічним кузовом від Bertone. Дивно, але під капотом «Фаворита» електричний експеримент виглядав органічніше, ніж у багатьох попередніх концептах.

Трохи смутку та ностальгії

Сьогодні Eltra 151 — скоріше музейний експонат, нагадування про початок електромобільності в Чехії. Якщо мрієте про справжній ретро-електрокар, 8 000 € за такий «ексклюзив» виглядають цілком розумно. Але практичності від нього чекати не варто — швидше душевне задоволення та нагода замислитися, як далеко зайшли перші електрокари і наскільки стрімко розвинулися технології.