Чому BMW XM не став хітом: авто новини України | automotive24.com.ua

Чому BMW XM не став хітом: погляд «зсередини»

Трохи історії та корпоративних помилок

twitter facebook whatsapp linkedin

Схоже, інженери з Мюнхена помилилися: замість очікуваного спадкоємця культового M1 компанія випустила важкий гібридний кросовер XM. Планували, що він стане зіркою лінійки, але все вийшло зовсім навпаки.

Продажі в США: від обіцянок до знижок

Запуск в США на початку 2023 року супроводжувався гучним PR, але через дев’ять місяців було продано лише 2 315 одиниць. Беручи до уваги ціну — близько €120 000 за авто — це на перший погляд непоганий результат, але подальше падіння змусило BMW розпродавати машини зі значними знижками. У підсумку за 2024 рік американські дилери зареєстрували всього 1 974 XM, тобто падіння склало майже 15 %.

Складські «сюрпризи»

  • На складах у США накопичилося понад 200 «затоварених» машин, деякі з яких пробули там по два роки.
  • За другий квартал 2025 року продали лише 409 штук — це на 24 % менше порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Європа також не рятує ситуацію

Наші колеги з Data Force зазначають, що на «старому континенті» справи теж невтішні: у травні 2025 року в Європі придбали лише 252 автомобілі XM (–22 % до минулого року), а за весь рік — 1 381 екземпляр (–11 %).

Чому XM не «зайшов» ринку?

Головна проблема — величезна маса: 2 750 кг при довжині 5 110 мм. При цьому динаміка досить середня: до «сотні» версія Label Red розганяється за 3,8 секунди. Для порівняння, Tesla Model X Plaid аналогічної ваги долає цю дистанцію приблизно за 2,5 секунди й коштує порівняно.

Що далі?

BMW планує оновити XM до 2026 року — нові оздоблення, розширена палітра кольорів. Але хто повірить, що цього буде достатньо? Очевидно, без серйозних технічних інновацій попит не відновиться.

Цікавий факт: при вазі 2,75 тонни кожен «гібридний кілограм» XM важить майже вдвічі більше, ніж у середнього кросовера на ринку. І в епоху електрокарів та стрімких Tesla це виглядає особливо непереконливо.