
Наприклад, GM і Ford вже давно впровадили системи допомоги у водінні, які дозволяють їхати без рук, а от "Повне самоврядування" від Тесли стикається з рядом проблем. Однак зараз Тесла пишається тим, що нові моделі Model 3 і Model Y, що сходять з конвеєра в Каліфорнії, будуть самостійно рухатися до зон завантаження. Це цікаво, але варто зазначити, що BMW вже випередила їх у цьому.
Що відбувається на заводах Тесли?
Тесла поділилася своїм досягненням у Твіттері, показуючи, як автомобілі, залишаючи збірний конвеєр, рухаються на відстань близько 2 км до зони завантаження. Машини пересуваються по приватних дорогах заводу, взаємодіючи з дорожніми знаками та сигналами, повністю без водія. Технологія явно використовує камери та програмне забезпечення, яке Тесла вже застосовує для паркування та допомоги на автостраді. Правда, конкретних деталей про те, як це працює, компанія не розкрила.
BMW: хто був першим?
Але не варто думати, що Тесла є первопрохідцем у цій сфері. Ще в листопаді минулого року BMW заявила, що впровадила систему автономного водіння на своїх заводах у Німеччині, де автомобілі рухаються між різними збірними цехами. На даний момент такі технології активно тестуються на заводах у Дінгольфінгу та Лейпцигу, де виробляються моделі Mini Countryman та BMW 5-ї та 7-ї серії. BMW почала тестування автономних систем ще в 2022 році, а зараз активно розвиває цю мережу.

Що цікавого в підході BMW?
На відміну від Тесли, яка, як припускають, використовує лише камери та вбудоване ПЗ для навігації, BMW встановила по маршруту LIDAR-датчики та зовнішню систему планування маршруту. Це додає точності і, ймовірно, робить систему дорожчою, але зате її можна буде розширювати, як, наприклад, на заводах у Регенсбурзі та Оксфорді. Це також дозволяє компанії тестувати свої автомобілі в різних умовах.
Навіщо це автопроизводителям?
Для автопроизводників такі технології — це не тільки інновації, але й великий потенціал для економії. Якщо машини можуть переміщатися по заводу без водіїв, це означає, що компаніям не потрібно наймати людей для транспортування автомобілів, і, можливо, вони зможуть перевозити більше машин. Також відпадає потреба в дорогих конвеєрах, які важко адаптувати і перестроювати, якщо змінюється планування заводу. Це робить процеси набагато гнучкішими та економічнішими.