Новий Ford Raptor: швидкісне чудовисько для бездоріжжя | Авто новини України - automotive24.com.ua

Супер-Raptor від Ford: гуляти так гуляти!

Уявіть собі, що ви дивитеся на автомобіль, здатний підкорювати пустелі, каміння і бруд на швидкості гоночного боліда. Так-так, це не фантастика і не чергова перероблена версія вже наявної моделі

twitter facebook whatsapp linkedin

Що говорить Ford?

За словами голови Ford — Джима Фарлі, у компанії активно працюють над тим, щоб створити справжній позашляховий суперкар, який стане самостійним продуктом у модельному ряду. Причому йдеться не про звичайне доопрацювання наявного пікапа або позашляховика, а про щось абсолютно нове, що має всі шанси вписати своє ім'я в історію!

Скільки це коштуватиме?

Ford поки що тримає більшість деталей у секреті, а отже, назвати точну ціну ми не можемо. Але якщо йдеться про повноцінний «Дакар-стайл» спорткар для щоденного використання, то готуйте гаманець: такі проекти зазвичай стартують далеко не з бюджетних цінників. Якщо орієнтуватися на ринок, подібна ексклюзивна модель може коштувати від 100 000 євро і вище — все ж таки технології ралійного рівня коштують недешево. Але погодьтеся, можливість відчути себе пілотом «Дакара» — це чудова інвестиція в адреналін та емоції!

У чому суть проекту?

Ford називає свій майбутній проект не просто «наступним поколінням» чергового Raptor, а окремою суперкар-моделлю для бездоріжжя. Чи буде це екстремальний пікап на високих «ногах», чи він більше нагадуватиме спорткар із збільшеним кліренсом і зубастими шинами — поки що загадка. Але сам Фарлі натякає, що інженери, ймовірно, надихаються саме духом гонки «Дакар»: там машини створюють на унікальному шасі, щоб однаково добре почуватися як на піщаних дюнах, так і на швидкісних ділянках. Додатково важливо зберегти гідну керованість на звичайному асфальті (принаймні за мірками екстремальних позашляховиків).

Чому саме «Дакар»?

«Дакар» — це один із найсуворіших і найпрестижніших ралі-рейдів у світі, де машини долають тисячі кілометрів пустелями, горами та іншими екзотичними ландшафтами. У 2023 році Ford вперше взяла участь у «Дакарі» з прототипом Raptor T1+ і відразу ж посіла почесне третє місце. Це, без сумніву, цінний досвід, і схоже, у Ford вирішили, що настав час застосувати ці напрацювання в більш «дорожньому» форматі.

Які характеристики?

Якщо згадати поточні модифікації Ford Raptor, вони зазвичай отримують потужні двигуни (часто 400–450 к.с.), спеціальні амортизатори та серйозний запас міцності. Але майбутня «супер-Raptor» модель, швидше за все, піде далі: ще більше потужності, ще більш просунута підвіска, позашляхові налаштування трансмісії та електроніки. Наприклад, у «Дакарі» баки перевищують сотні літрів, щоб долати грандіозні дистанції. У міських умовах, звичайно, ніхто не возитиме 300 л пального, але те, що така машина зможе подолати довгу дорогу — сумнівів немає!

Для кого і навіщо?

Ринок США (або, як жартують, «Меріколенд») славиться любов'ю до потужних пікапів та позашляховиків. Подивіться на популярність Ford F-150 Raptor, RAM TRX чи GMC Hummer EV — всі вони розкуповуються, попри високі ціни. Європейський ринок також не відстає, хоча й має менші обсяги в цьому сегменті. Але тут Ford може зіграти на вау-ефекті: ексклюзивна пропозиція, натхненна реальними ралійними бойовими машинами, безперечно приверне увагу і в Старому Світі. Звісно, такі автомобілі споживають багато пального — приблизно 20 літрів на 100 км, а то й більше, якщо натиснути педаль газу в підлогу. Але хіба справжні шанувальники екстриму думають про витрати на паливо, коли можна розганятися піщаними барханами?

Цікаві факти

  • Бренд Ford заснував Генрі Форд у 1903 році, а перший серійний автомобіль — знамениту Model T — почали випускати у 1908-му.
  • Першим «Раптором» у сімействі став F-150 SVT Raptor, представлений світу у 2010 році. Він миттєво завоював серця фанатів бездоріжжя.
  • Гонка «Дакар» бере початок у 1979 році та до 2008-го проводилася в Африці, а з 2020-го перемістилася в Саудівську Аравію.
  • Середня витрата пального «дакарівських» болідів може сягати 50–60 літрів на 100 км, що не дивно, враховуючи високі швидкості та екстремальний рельєф.

Чому це круто?

Ідея взяти «бойовий» проект і адаптувати його для доріг загального користування завжди виглядає привабливо. Суперкари-універсали, як Lamborghini Huracan Sterrato або Porsche 911 Dakar, вже довели, що попит на «вседорожні» спорткари є. А якщо до цього додати легендарне ім'я Raptor та довгу історію Ford в автоспорті — успіх майже гарантований. Багато покупців будуть раді отримати унікальну машину, яку не потрібно доопрацьовувати у сторонніх майстернях, а можна купити одразу з заводською гарантією та «правильними» характеристиками.

Що далі?

Офіційних термінів виходу «супер-Raptor» на ринок поки що немає, але якщо сам генеральний директор заявляє, що проект уже «на стадії активного створення», то можна очікувати новин та гучних анонсів найближчим часом. Можливо, вже за пару років ми побачимо прототип або навіть серійний зразок. І, чесно кажучи, нам не терпиться дізнатися, що ж вигадають інженери Ford і які сюрпризи вони приготують для фанатів екстремальної їзди.