
Трохи про поточні успіхи та невдачі Škoda
У 2022 році Škoda продала 926 600 автомобілів по всьому світу. Це трохи більше, ніж у попередньому році, що, здавалося б, мало викликати у компанії святкування. Але ось тільки електричні амбіції компанії поки не збуваються. Škoda сподівалася, що до 2030 року її електромобілі складатимуть від 50 до 70% від загального обсягу продажів. Але на практиці, наприклад, Enyaq склав всього лише 8,6% від продажів у 2024 році.
І це ще не вся проблема. Продажі електричних автомобілів взагалі знизилися на 2,7% в минулому році. Що стосується падіння, то в другому півріччі воно було ще більш значним, склавши 5,9%, а за підсумками трьох кварталів — 6,7%. Škoda вже використовує всі сили, щоб наздогнати попит на бензинові автомобілі, щоб уникнути штрафів від ЄС за невідповідність вимогам по викидах.

Що чекати від нового електричного SUV в 2026 році?
Незважаючи на проблеми з продажами, Škoda не втрачає надії на успіх у сегменті електромобілів і готує новий великий електричний SUV, який має стати вершиною модельного ряду компанії. Цей автомобіль вже пройшов тести в Швеції, і, за інформацією Carscoops, його назва буде Space. Чесно кажучи, якщо назва справді буде такою, то можна сказати, що фантазії у компанії явно не вистачає. Хтось вважає, що це може бути просто внутрішній кодовий номер, як це було з Elroq, який спочатку був відомий як Compact.

Проста формула для нового імені
На сьогодні Škoda дотримується стратегії, при якій нові автомобілі починатимуться з літери «E» і закінчуватимуться на «Q». Наприклад, нещодавно зареєстровані патенти для нових автомобілів компанії включають такі назви, як Epoq, Eriq і Eviatiq. Тож, можливо, це буде ще одне ім’я без особливого натхнення — просто літери і цифри, без якої-небудь оригінальної ідеї.
Яку техніку варто очікувати від нового флагмана?
В плані техніки все також не так вже й радісно. Новий електромобіль буде побудований на платформі MEB, яка була представлена ще в 2019 році. І хоча сама платформа була багатообіцяючою, через сім років її електромобілі вже будуть значно відставати від новітніх моделей в галузі. Поки що, щоб залучити покупців, Škoda буде змушена пропонувати ціни нижче собівартості або обмежити виробництво традиційних автомобілів з ДВЗ, щоб зробити акцент на електрифікацію.

Скільки все це буде коштувати?
Швидше за все, ціна нового електромобіля буде сильно залежати від того, як компанія буде будувати свою стратегію з точки зору прибутку. У будь-якому випадку, не варто очікувати серйозних змін у ціні, оскільки Škoda буде стикатися з конкуренцією з боку більш свіжих і технологічних моделей. І хоча електромобілі, як і інші машини, мають певні переваги, ще предстоїть дізнатися, наскільки успішно компанія зможе конкурувати з лідерами галузі.

Висновок: що чекає Škoda в майбутньому?
Для компанії зараз настає важливий момент: чи зможе вона подолати труднощі з продажами і стати конкурентоспроможною в сегменті електромобілів? Новий SUV може стати тим, що допоможе компанії повернути втрачені позиції, але для цього знадобиться більше інновацій у техніці і більш продумане позиціонування на ринку. І в будь-якому випадку, потрібно буде працювати над розвитком технологій і переходом на більш сучасні платформи, щоб не відставати від конкурентів.