Розкішні електромобілі: авто новини світу на automotive24.com.ua

Розкішні електромобілі: щастя чи пастка для власників?

За останні кілька років власники елітних електромобілів зіткнулися з різким падінням вартості своїх авто — збитки сягають мільйонів

twitter facebook whatsapp linkedin

Колись електрокари асоціювались із новизною, прогресивністю та навіть соціальним статусом, але сьогодні їх вартість стрімко падає, особливо якщо мова йде про автомобілі з високими витратами на обслуговування та дорогими батареями.

Початок хайпу і подальший спад

На старті популяризації електромобілі викликали виключно позитивні емоції. Багато покупців вірили, що, придбавши електрокар, вони обирають майбутнє і водночас вигідно вкладають гроші. Деякі моделі, як-от популярна Tesla Model 3, можна було навіть продати дорожче, ніж вона коштувала новою — незалежно від її якості. Але ситуація змінилася: надлишок пропозиції та обмежений термін служби дорогих батарей призвели до стрімкого падіння цін як на нові, так і на вживані авто.

Особливості ринку елітних електромобілів

На ринку розкішних електрокарів — подвійна проблема. По-перше, власники втрачають великі суми вже в перші роки володіння. По-друге, навіть вживані машини стрімко знецінюються, і зрештою перетворюються на донорів запчастин — просто тому, що залишкова вартість виглядає смішно низькою.

Приклади моделей та їхні ціни

  • BMW iX — цей потужний електроседан вагою приблизно 2,6 тонни і майже 5 метрів у довжину коштував від 40 000 € у базовій комплектації. Нові версії тягнуть на 86 000 €, але вже за кілька років їхня вартість падає більш ніж удвічі — навіть із мінімальним пробігом.
  • Genesis G80 Electrified — елегантний седан від преміум-бренду Hyundai. Початкова ціна — близько 38 000 €, нові моделі можуть сягати 74 000 €. Через 2–3 роки ці авто майже повністю втрачають у ціні.
  • Mercedes-Benz EQE SUV — представник люксового сегмента з ціною понад 122 000 €. Вживані авто з пробігом до 20 000 км вже втрачають значну частину вартості, навіть попри комфортний салон і сучасне оснащення.
  • Nio ET7 — представник китайських елітних електрокарів, нові авто коштують приблизно 82 000 €, але дво-річні машини з малим пробігом можна знайти за 36 000 €. Незважаючи на довжину 5,1 метра та потужність у 653 к.с., слабке швидке заряджання та невиразне керування відлякують покупців.
  • Porsche Taycan — справжній хіт серед електрокарів. Нові моделі стартують від 105 000 €, а топові версії можуть коштувати понад 240 000 €. Проте і цей преміум не захищений від глибокого падіння ціни на вторинному ринку.

Особиста думка і трохи фактів

Як редактор, не можу не звернути увагу: динаміка знецінення цих авто — справжній шок. Хоча електрична революція обіцяла екологічність і комфорт, реальність показує, що навіть розкішні машини не здатні протистояти закону попиту й пропозиції. Можливо, ситуація з часом покращиться завдяки новим технологіям батарей і стабілізації ринку. Але поки що власники елітних електрокарів змушені миритися зі значними фінансовими втратами. А отже — така покупка нині доволі ризикована.