
Автомобіль справді вражає — швидкий, технологічний, складний у деталях. Але, як з’ясувалося, ринок голосує гаманцем не завжди так, як цього очікують інженери.
Чому Nevera не стала хітом
Коли у 2022 році стартувало виробництво Rimac Nevera, у компанії були впевнені: 150 автомобілів розійдуться швидко. Майже 2 000 кінських сил, прискорення, від якого паморочиться в голові, і статус одного з найшвидших серійних авто у світі. Та досить швидко стало зрозуміло, що навіть надзаможних людей, готових викласти понад 2 мільйони євро за електричний суперкар, не так уже й багато.
Ситуація певною мірою нагадує історію Bugatti Veyron у середині 2000-х. Тоді також доводилося вигадувати все нові спецверсії, аби розпродати обмежений тираж. Різниця в тому, що Bugatti мала ореол легенди з двигуном внутрішнього згоряння, а Rimac зробив ставку виключно на електротягу.
Nevera R: швидше, легше, але черги все одно немає
Спробою підвищити інтерес стала версія Nevera R. Потужність зросла з 1 914 до 2 017 к.с., масу зменшили до 2 277 кг, динаміка стала ще агресивнішою. Випуск обмежили 40 екземплярами, ціну підняли — і все одно цього виявилося замало.



Founder's Edition: продаємо емоції та доступ
Тепер Rimac пішов ще далі й представив Nevera R Founder's Edition — усього 10 автомобілів. Технічно це та сама Nevera R: жодних нових моторів чи батарей. Натомість покупцям пропонують зовсім інший продукт — привілеї.
- Персональне запрошення до штаб-квартири Rimac у Загребі
- Зустріч із Мате Римацем і головним дизайнером Франком Гейлом
- Поглиблена індивідуалізація автомобіля, включно з ручним розписом деталей
- Членство у Founder's Club з доступом до заходів компанії
- Участь в обговоренні майбутньої стратегії бренду
Фактично клієнтам пропонують стати не просто власниками автомобіля, а частиною внутрішнього кола Rimac. Для когось це може виявитися ціннішим, ніж зайві десяті секунди до 100 км/год.
Ціна питання та головний висновок
Офіційна вартість Founder's Edition не розкривається, але базова Nevera R коштує близько 2,3 млн євро без урахування податків. Очевидно, нова версія буде ще дорожчою. І, що іронічно, інтерес до неї, найімовірніше, проявлять ті, хто вже володіє Nevera.
Уся ця історія ще раз показує: навіть у світі гіперкарів електрична тяга поки що не стала універсальним магнітом для клієнтів. І, схоже, рішення залишити майбутній Bugatti Tourbillon із бензиновим мотором було для концерну Volkswagen доволі далекоглядним. А Rimac нині змушений шукати нестандартні способи продати те, що на папері виглядає майже ідеально.