BMW M1 Франка Фаріана — культовий суперкар і гучні скандали | авто новини світу automotive24.com.ua

BMW M1 продюсера Boney M.: суперкар з історією гучних хітів і тихих афер

Іноді автомобіль виявляється значно чеснішим за свого власника. Історія цього BMW M1 — саме з таких

twitter facebook whatsapp linkedin

Авто рідкісне, ефектне й по-справжньому культове. А от людина, яка його замовила, прославилася далеко не лише музикою. Мова про Франка Фаріана — продюсера Boney M. та Milli Vanilli, людину з бездоганним музичним чуттям і доволі гнучким ставленням до правди.

Музика, яку співали не ті

Пісні Daddy Cool чи Rivers of Babylon знають навіть ті, хто народився значно пізніше 70-х. Саме вони зробили Boney M. світовими зірками, але з часом з’ясувалося: учасники гурту на сцені здебільшого лише відкривали рот. Справжній голос і авторство належали самому Фаріану. Згодом він повторив цей трюк з Milli Vanilli — уже в значно масштабнішій і болючішій формі.

Скандал коштував гурту Grammy, а продюсеру — десятків судових позовів. Але що важливо — не грошей. Права на пісні залишилися у нього, а отже кожен ефір на радіо й далі приносив прибуток. Саме ці гроші згодом і перетворилися на один із найбажаніших спорткарів свого часу.

Рідкісний BMW M1 — покупка на піку слави

У 1979 році, коли Boney M. були на вершині чартів, Фаріан замовив собі BMW M1. Тоді за нього довелося заплатити близько 113 000 німецьких марок — за мірками того часу сума вражаюча, сьогодні це приблизно 58 000 євро. Автомобіль він отримав у 1980-му, обравши червоний колір — рідкість навіть для M1: таких було лише 71 із 453.

Під капотом — рядна «шістка» потужністю 277 к. с. Двигун продюсера цілком влаштовував, а от штатна аудіосистема — ні. Що цілком логічно з огляду на його професію.

Музика важливіша за оригінальність

Заводський Blaupunkt поступився місцем підсилювачу Clarion та магнітолі Becker Mexico. У дверях з’явилися трисмугові динаміки, ще пара — у панелі приладів. Для кінця 70-х це був майже студійний звук на колесах.

Але справжній переворот стався пізніше.

Майже Procar, але з питаннями

У 1987 році Фаріан вирішив максимально наблизити дорожній M1 до гоночної версії Procar. Автомобіль отримав:

  • передній спойлер,
  • розширені крила,
  • 16-дюймові диски BBS RS,
  • величезне заднє антикрило.

Чи брала в цьому участь BMW Motorsport — достеменно невідомо. Іронія в тому, що навіть тут відчувається легка підміна: виглядає як Procar, звучить як Procar, але стовідсоткової впевненості немає. Втім, шасі справжнє — і це підтверджено самою BMW.

Продаж із присмаком детективу

Офіційно M1 був проданий у 1990 році співробітнику Фаріана, але згодом з’ясувалося, що автомобіль фактично залишався у продюсера. Схоже, це була спроба приховати активи в непрості часи після скандалів. Лише у 2008-му машина справді змінила власника — і, за чутками, після одного телефонного дзвінка.

У 2024 році історія отримала фінальну крапку: на Concorso d'Eleganza Villa d'Este BMW M1 був проданий за 602 000 євро. Для 45-річного автомобіля з пробігом близько 100 000 км — більш ніж гідний результат.

Чесний автомобіль з нечесною біографією

Фаріан пішов із життя у 82 роки, забравши з собою всі таємниці своїх проєктів. А BMW M1 залишився — рідкісний, харизматичний і абсолютно реальний. Можливо, це найчесніший учасник усієї цієї історії. І, як не дивно, саме він сьогодні викликає найбільшу повагу.