
Після тривалого періоду неефективного управління, коли збитки сягали масштабів близько 6 млрд євро, компанія змушена кардинально змінювати склад вищого керівництва. Це не просто зміна імен – це спроба змінити курс і повернути компанію на шлях розвитку.
Кінець ери для старих лідерів
За останні роки Nissan зіткнувся з низкою криз, пов’язаних з невдалими управлінськими рішеннями та скандалом навколо колишнього голови альянсу Renault-Nissan, Карлоса Госа. Через цю нестабільність керівництво, зокрема такі ключові фігури, як колишній керівник Makoto Uchida та його колеги, змушені покинути компанію. Це стало своєрідним «перезавантаженням», яке має забезпечити не лише короткострокове покращення фінансових показників, а й довгострокове зростання.
Нові виклики та перспективи
Новий лідер, Іван Еспіноза, який вступає на посаду з 1 квітня 2025 року, не є корінним представником Японії. Це додає певної гостроти, адже його завдання – не повторити помилки минулого, коли спроби посилити вплив іноземного партнера призводили до втрати незалежності. Незважаючи на внутрішні хвилювання, керівництво сподівається, що свіжий погляд та нові ідеї допоможуть повернути компанію до ладу.
Цікаво, що Nissan вже намагався шукати підтримку у таких гравців, як Honda, проте переговори не увінчалися успіхом. Причина полягає в тому, що Honda прагне створити дочірню компанію, де її вплив буде домінантним, що може поставити під загрозу незалежність Nissan. Деякі аналітики вважають, що нинішні зміни можуть виявитися лише косметичним переоформленням, якщо не буде здійснено кардинального зрушення у стратегії.
- Заміна керівництва – це крок до можливого оздоровлення компанії;
- Новий лідер має враховувати уроки минулого;
- Співробітникам доведеться працювати в умовах невизначеності та змін.
Неможливо не зазначити, що досвід минулого має стати уроком: якщо не змінити фундаментальні принципи роботи, навіть найкардинальніша зміна кадрів не врятує компанію. Будемо сподіватися, що Nissan зуміє подолати кризу і повернеться до стабільного розвитку.