
Що там з вагою?
Ще нещодавно багато фанатів M-серії вірило, що "додаток" у вигляді гібридних технологій дозволить новинці домінувати на трасі. Але насправді 2 435 кг (а це майже 2,5 тонни!) не зникають у магічному просторі. Так, у нас є батареї та електродвигун, які дають на папері 727 кінських сил. Звучить круто, але вага-то не жартує. Адже "старенька" M5 F90 з тим же 4,4-літровим V8, автоматом і повним приводом важить на цілих 440 кг менше. І в змаганнях на прямій відчуття, що саме ці кілограми вирішують результат заїздів не на користь G90.
А як справи з іншими старими M5?
Існує думка, що попередні покоління M5 (наприклад, F10 або F90) — це вже щось окреме, і сучасним "емкам" їх вже не наздогнати. Але насправді ніхто не очікував, що F90 (яка вже 8 років на ринку) в спринті буде впевнено обходити свою молодшу "сестричку" G90. Зрозуміло, це не розрив на кілька корпусів, але відрив очевидний: на дистанції в 400 м (трохи менше стандартної 1/4 милі) і тим більше на 0,8 км (1/2 милі) попередня M5 умудряється показувати кращі результати. Хто б міг подумати, що вища потужність G90 не буде таким вирішальним фактором!
Коротко: три головні моменти
Маса проти потужності: У G90 теоретично більше "конячок", але велика вага знищує перевагу.
Старий V8 досі потужний: Двигун в F90 (такий самий об'єм) реально витягує ситуацію і показує, що і без гібридів можна радувати "табуном".
Гальма не рятують: Карбон-керамічна система в G90 (за додаткові кілька десятків тисяч євро) не витримує порівняння з більш легкими автомобілями.
Де тут логіка?
Запитання, яке ставить майже кожен шанувальник спортивних BMW: чому додали гібридну установку, якщо результати, м'яко кажучи, не вражають? Оправдання зазвичай одне — відповідність сучасним екологічним та економічним нормам. Мовляв, автомобіль "чистіший", показник витрати пального в тестах нижчий. Але є і неприємний момент: у реальному житті, коли батарея розряджається, вага нікуди не зникає, а двигун V8 залишається на самоті зі своєю нелегкою ношею. В результаті що маємо? Машину, за яку виробник просить чималі гроші, яка показує результати гірші, ніж попередні покоління.
Що там по грошах?
Шанувальники BMW M5 знають, що це завжди була недешева іграшка. Але тепер новинку пропонують за приблизно 150 000 євро. І тут постає риторичне питання: чи варто вкладати такі кошти в автомобіль, який в прямому порівнянні поступається більш ранній версії (та ще й виглядає менш преміально всередині, судячи з відгуків)? Якщо в умовах фанатської любові до марки ви готові на будь-які компроміси — можливо. Але, дивлячись на результати спринтів, особисто у мене виникає скепсис.



Особисто від редактора:
Для мене M5 завжди була чимось особливим: як не крути, це квінтесенція BMW-шної філософії "спорт плюс практичність". Але G90 при вазі під 2,5 тонни — це вже більше схоже на якийсь гібрид танка з бізнес-седаном. Звісно, салон нафарширований технологіями, а електродвигун здорово допомагає при розгоні з місця, але загальної легкості і "ігровості" попередніх "емок" не відчувається. В результаті і не дуже екологічно, і не так швидко, як раніше. Чи можна назвати це розвитком? Особисто я сумніваюся.
Тести та "фіаско" на гальмуваннях
Дивилися відео Carwow? Там наочно видно, як G90, маючи на борту карбон-керамічні гальма, все одно відстає за гальмівним шляхом — адже фізику не обдуриш, 2,4 тонни зупиняти складніше. Уявіть, якби не було цієї дорогущої опції! І часом здається, що гібридна система тут лише для звітності. І поки драйвери з ностальгією згадують M5 F10 або F90, нова модель ризикує залишитися в тіні саме через свій "вагу".
Чому так сумно?
Якщо подивитись на ринок загалом, ситуація типова для спортивних моделей, які намагаються стати "зеленішими". Ті ж вимоги до екології та нормам споживання пального змушують автовиробників додавати важкі батареї та додаткові мотори. І, на жаль, вся легкість, за яку ми любили M5, випаровується. В результаті автомобіль стає схожим на компроміс: офіційно "потужний" та "технологічний", але фактично поступається попередникам.
Не хочеться зовсім ховати новинку: напевно знайдуться ті, кому G90 припаде до душі. Однак серйозні фанати марки, здається, все голосніше ставлять питання: "Ребята, куди поділася та сама дерзка, легка, безкомпромісна M5?" І цілком можливо, що саме вони вирішать зберегти свою стару F90 або навіть F10, вважаючи нові варіанти... надто важкими в прямому і переносному сенсі слова.