
Як усе починалося
У 2021 році керівництво Genesis з гордістю заявляло: «Ми будемо випускати тільки електромобілі!» Натхненні ідеєю скорочення викидів, вони повністю повірили в цю концепцію. Однак скептики (і ми в тому числі) тоді задавалися питанням: «Хлопці, а ви впевнені, що клієнти вже готові забути про гібриди, а тим більше про звичайні бензинові двигуни?» Адже ринок — штука непередбачувана, і якщо люди не захочуть переплачувати за електротехнології, то всі амбіції можуть розвіятися, як дим.
Що з планами зараз?
Офіційно оголошено: Genesis більше не буде чисто електричним брендом. Зовсім ні. Тепер у грі залишаються і гібриди, і навіть машини з традиційним ДВЗ! Так, вийшло так, що теорія «повної електрифікації» обернулася практикою: на одного «желаючого купити електрокар» знайдеться чимало людей, які цінують і потужний бензиновий мотор, і можливість заправити паливо на заправці за пару хвилин.
Особисто від редактора
Чесно, мене ця новина не здивувала. Автовиробники часто роблять гучні заяви — мовляв, все буде «на батарейках», все строго «зелене». Але життя показує, що не кожен потенційний власник готовий викладати кругленькі суми (іноді понад 50 000 євро і далі по наростаючій) за електрокар, який важко заряджати в дорозі, особливо якщо живеш не в центрі мегаполісу. Виходить, вирішили не рубати згоряча, адже примхливу публіку можна залучити і гібридами, і традиційними двигунами.

Що з грошима?
Електромобілі іноді коштують дорожче аналогічних моделей з ДВЗ, особливо якщо врахувати потужні батареї.
Гібриди — компроміс: коштують трохи менше, ніж електрички, але при цьому економічніші за традиційні «бензинки» в міському циклі.
Класичні мотори залишаються доступними і звичними, а значить, поки що саме вони користуються стабільним попитом.
На практиці, якщо ви готові переплачувати за електротехнології, адже розетка вдома чи на роботі у вас під боком — будь ласка. Але ринок показує, що потреби і гаманці у людей різні, і це не виправити одним махом.
«Майбутнє — електричне»… але коли?
Майк Сонг, глобальний глава бренду Genesis, тепер обережніше у формулюваннях. Він стверджує, що «одного разу» компанія стане виключно електричною, ось тільки точні терміни вже не називає. Що ж, логічно: якщо в 2021 році голосно обіцяли це зробити за чотири роки, то зараз і самі розуміють, що реальність виявилася набагато складнішою.

Так що, друзі, черговий грандіозний план про 100% електрифікацію розсипався в прах. Може, це й на краще: на папері все красиво, а на дорозі перемагає той, хто враховує реальні потреби покупців. Загалом, робіть висновки — іноді краще не зарікатися і дивитися на ситуацію тверезо, ніж потім виправдовуватися, що електрофутуризм ми поки що відсуваємо на «деякий невизначений час».