Mercedes-AMG C63 на чотирьохциліндровому двигуні: як легенда перетворилася на «лежачий вантаж» - авто новини світу | automotive24.com.ua

Mercedes-AMG C63 на чотирьохциліндровому двигуні: як легенда перетворилася на «лежачий вантаж»

Усі ми знаємо, що у Mercedes-AMG C63 була солідна репутація — ці машини цінували за яскравий звук, запальний характер і потужні двигуни. Але часи змінюються, і в якомусь сенсі цей «звір» став жертвою екологічних норм і прагнення виробника показати «прогресивний» підхід. Тепер нас зустрічає чотирициліндровий гібрид, та ще й з приємним додатковим вагою через всю електронну начинку

twitter facebook whatsapp linkedin

Вже при перших анонсах знавці шуміли: «Навіщо було прибирати шикарний V8? Кому це взагалі потрібно?». Як виявилось, фанати мали рацію — на практиці автомобіль виглядає сумнівно з точки зору і ціни, і драйву.

Що там з грошима?

В Німеччині офіційна вартість нового C63 AMG з гібридною установкою може досягати 100 000 євро (а то й більше, в залежності від комплектації). Однак, за даними інсайдерів, дилери вже готові давати значні знижки — до 35 відсотків. Погодьтеся, це справжня відчайдушна ситуація: падіння ціни на абсолютно нову модель вже саме по собі виглядає тривожним знаком.

Вишенька на торті: при хороших умовах можна знайти новий C63 дешевше, ніж підшарована версія попереднього покоління. Хоча зовсім недавно здавалося, що це нонсенс — адже «старичок» славився значно більшим мотором і брутальним характером, а нові машини зазвичай завжди дорожчі.

Цікаві деталі: чому так сталося?

Справа не в тому, що чотирициліндрові двигуни самі по собі погані. Вони теж можуть бути досить бадьорими, якщо інженери правильно «нашаманять» у налаштуваннях. Але в разі з новим C63 додатковий вагу від батарей і електромотора зіграв злу шутку. Так, гібридна система зменшує офіційні викиди CO2 і, можливо, економить пару літрів пального на «правильних» тестах, але в реальному житті все не так райдужно:

  • Замість потужного V8 — тихий (для AMG) звук і спрощена емоція за кермом.
  • Додаткова маса помітно псує динаміку і керованість.
  • Без заряду батареї автомобіль перетворюється на «повну лодку», яку важко розігнати.

Навіть деякі керівники з AMG вже визнають, що авто втратило частину своєї аудиторії саме через таку суперечливу конфігурацію. Фанати, які роками були вірні марці, не хочуть витрачати величезні гроші на машину, що стала «кроликом у шкурі лева».

Цифри, від яких стає сумно

Поки сама компанія тримає статистику при собі, незалежні джерела не дрімають. В Австралії, де традиційно AMG обожнюють, машина продається ні шатко, ні валко. А, наприклад, в Нідерландах — за рік зареєстрували всього три екземпляри, і один з них оформив на себе сам дилер. Тобто реальних покупців всього двоє — ну хіба це не показово для моделі, яку колись чекали з нетерпінням?

І проблема не лише в одній-двох країнах, відомості про слабкі продажі надходять з різних точок Європи. Тепер зрозуміло, чому стільки щедрих знижок і спеціальних пропозицій — товар буквально «залежується» на складах.

Моя особиста думка (якщо цікаво)

Чесно кажучи, я розумію, що виробники йдуть на гібриди і електрифікацію ради екології та можливості пройти нові норми. Але такий крок з легендарною моделлю AMG C63 виглядає як розплата за відсутність діалогу з фанатами. Словно вся концепція зводиться до «вліземо в норми будь-якою ціною, не важливо, чого це коштуватиме». Але коли на кону стоїть репутація і віра покупців у бренд, подібні рішення можуть дорого обійтися.

Цікавий факт про батареї

Знали ви, що запас енергії в типових PHEV (підключуваних гібридах) може бути використаний за кілька десятків кілометрів (чуть більше 30–50 км в середньому), а після цього ви отримуєте звичайну машину з ДВЗ, та ще й з зайвим баластом? Не дивно, що люди, які прагнуть спортивних відчуттів, не розуміють, як 200–300 кілограмів «зайвого вантажу» можуть їм допомогти на трасі.

Сусіди не краще

До слова, і основна конкуренція з Баварії йде тим же шляхом: майбутнє BMW M5 теж отримає гібридну силову установку, хоча там хоч і залишився більш серйозний двигун V8. Але сутність від цього не змінюється — «добро пожалувати» в еру великих, важких і, по суті, не завжди обґрунтованих по-справжньому спортивних гібридів.

Що далі?

Якщо попит на нову C63 справді настільки низький, то в майбутньому нас можуть чекати або чергові маркетингові трюки, або швидкий рестайлінг з переосмисленням «формули» моделі. Адже зараз автомобіль виглядає як «цар, який вийшов без штанів»: всі бачать, що технології обернулися проти самого бренду — ні фанати не раді, ні преса, та й нейтральні покупці відводять свої кровно зароблені євро в інші салони.

Поживемо — побачимо, може, Mercedes зробить роботу над помилками або взагалі перегляне підхід. Але, судячи з того, як компанія вперто тримається за Plug-in Hybrid, чекаємо або «плану Б», або поступового виходу спортивних моделей у чисту «електричку» — адже саме там німці зараз активно експериментують.

А поки що C63 нового покоління став, на жаль, майже антирекламою для всього підходу «чотирициліндровий суперкар»: коли машина не продається навіть в класичній рідній землі, навряд чи її врятують десятки кіловатт в батареї.