Mazda залишається лідером без електромобілів | Автоновини України на automotive24.com.ua

Mazda: Двигуни внутрішнього згоряння залишаються в пріоритеті

Японський автовиробник Mazda демонструє вражаючі результати продажів, попри відсутність електромобілів у своїй лінійці

twitter facebook whatsapp linkedin

Успіх Mazda без електромобілів

У 2023 році компанія встановила рекорд продажів у США, реалізувавши понад 400 тисяч автомобілів. Якщо розглядати Північну Америку загалом, то Mazda досягла позначки у 600 тисяч продажів. Такий успіх забезпечили популярні моделі, як-от CX-50, CX-70 і CX-90, включно з їх гібридними версіями.

Електромобілі Mazda практично відсутні на американському ринку: модель MX-30 була знята з виробництва через низькі продажі, а електричний седан EZ-6, призначений для Китаю та Європи, не планується для США. Цей підхід загалом відображає основну стратегічну лінію компанії, яка зосереджена на традиційних двигунах і гібридних технологіях.

Перспективи електрифікації

Mazda не відмовляється від електрифікації, але розглядає її в далекій перспективі. У майбутньому компанія планує випускати автомобілі з власними літій-іонними батареями, які матимуть високу щільність енергії та швидку зарядку. Ці батареї використовуватимуться як в електромобілях, так і в плагін-гібридах. Такі плани на майбутнє пояснюються тим, що з часом інфраструктура для електромобілів у країнах Європи та США стане більш розвиненою. Наразі ж електромобілі стикаються з серйозними труднощами на ринку.

Генеральний директор Mazda Масахіро Моро вважає, що навіть до 2030 року дві третини продажів припадатимуть на автомобілі з традиційними двигунами та м’якими гібридами. За його словами, клієнти шукають доступні й надійні рішення, якими залишаються машини з двигунами внутрішнього згоряння.

Нове покоління двигунів

У той час як інші корпорації працюють над електромобілями, Mazda активно розробляє нове покоління двигунів SkyActiv-Z, які почнуть використовуватися з 2027 року. Ці мотори відповідатимуть усім екологічним нормам, водночас зберігаючи високу продуктивність. Компанія також інвестує в розробку синтетичного пального спільно з Toyota та Subaru, що дозволить зменшити вуглецевий слід.

Подібний підхід підтримують й інші японські автовиробники. Наприклад, президент Toyota заявив, що частка електромобілів на ринку в найближчі роки навряд чи перевищить 30%. Це підтверджує тенденцію, яку спостерігають у світі: популярність електрокарів починає знижуватися через їх високу вартість і обмежену інфраструктуру.

Політичні виклики

На успіх Mazda може вплинути політика США. Хоча повернення Дональда Трампа на посаду президента обіцяє сприятливі умови для традиційного автопрому, введення мит на неамериканські товари створює ризики для японських виробників. Mazda вже відклала інвестиції у свій завод у Мексиці, побоюючись підвищення тарифів. Проте компанія заявила про наявність планів на цей випадок. Поки залишається невідомим, як Mazda впорається з цими викликами, але її стратегія, зосереджена на традиційних технологіях, уже приносить свої плоди й виправдовує очікування компанії.

Mazda продовжує доводити, що двигуни внутрішнього згоряння залишаються затребуваними на ринку, пропонуючи доступні й надійні рішення для широкого кола покупців.