
Ці вимоги охоплюють широкий спектр сфер - від безпеки та викидів до матеріалів і кібербезпеки. Представники автомобільної галузі стверджують, що додаткові витрати на дотримання цих регуляцій становлять тисячі доларів на кожен автомобіль.
Особливу тривогу викликають понад сто нових вимог, які виробники мають виконати до 2030 року. Ці правила часто перетинаються або суперечать одне одному, що робить процес розробки та оновлення моделей тривалим і дорогим. До того ж, вимоги поширюються і на вже існуючі автомобілі, які повинні проходити нові процеси омологації, інакше їх продаж буде заборонено.
Приклади проблемних рішень
Одним із яскравих прикладів став Fiat 500, який було знято з продажу через нові вимоги до кібербезпеки. Автомобіль, не підключений до інтернету і тому фізично захищений від хакерів, тим не менш, не пройшов омологацію. Подібна доля спіткала й інші моделі, зокрема Suzuki Jimny, Mitsubishi Space Star та Toyota GR86/Subaru BRZ. Багато хто називає ці випадки абсурдними, але, на жаль, такі реалії.

Нова стратегія ACEA
Європейська асоціація виробників автомобілів (ACEA) запропонувала новий підхід, щоб пом’якшити вплив цих регуляцій. Асоціація наполягає на тому, щоб нові правила стосувалися лише автомобілів, розроблених після набуття чинності цих правил, а існуючі моделі мали 10 років на адаптацію або зняття з виробництва. Крім того, було запропоновано запроваджувати нові норми щонайменше через три роки після їх затвердження, щоб виробники могли заздалегідь підготуватися. Це досить розумне рішення, яке позитивно вплине на стан виробників.
Зміна керівництва ACEA
Новим головою ACEA став генеральний директор Mercedes-Benz Ола Калленіус, який замінив голову Renault Луку де Мео. Калленіус заявив, що однією з його пріоритетних задач буде покращення регуляторних умов для виробників. Він також підкреслив необхідність підтримки ринкового підходу до переходу на електромобілі, що має сповільнити нав’язування небажаних рішень.

Підсумок
Виробники автомобілів більше не готові беззаперечно виконувати регуляторні вимоги ЄС, які призводять до подорожчання та ускладнення виробництва. Ініціатива ACEA дає надію на більш раціональний підхід до регулювання, що може знизити витрати та зберегти доступність автомобілів для споживачів. Наскільки це буде реалізовано — побачимо. Але ця новина, безсумнівно, вселяє оптимізм.