авто новини України: крах DRS у Сузуці | automotive24.com.ua

Крах у Сузуці: один флап вирішує все

У другій практиці Гран-прі Японії на легендарній трасі Сузука стався ефектний виліт

twitter facebook whatsapp linkedin

Пілот «Альпін» Джек Духан, набрав приблизно 320 км/год, увійшов у перший поворот упевнено, але раптом втратив заднє зчеплення і з гуркотом врізався в відбійник. Сам Духан відбувся легким переляком, а машина перетворилася на купу металу.

Чому аеродинаміка така важлива

Причина виявилася в DRS – системі зменшення опору повітря. На прямих цей флап відкривається, щоб додати пару км/год, але перед поворотом його потрібно закрити. У Духана ж лампочки на кермі залишилися зеленими, і машина раптово втратила притискну силу.

Роль DRS

  • Відкритий флап дає перевагу на прямих, але різко знижує притискну силу.
  • При вході в віраж притискна сила відповідає за зчеплення шин з асфальтом.
  • Якщо DRS не вимкнувся вчасно, машина перетворюється на «трамплін» для аварії.

Моя думка

Дивишся на це відео — і розумієш, що в «Ф-1» кожна деталь важить тонну. Один незачинений флап — і за частки секунди все руйнується. Просто вражає, наскільки крихкий баланс між швидкістю та контролем.

Цікавий факт

DRS у «Формулі 1» ввели в 2011 році, щоб полегшити обгони. Але іноді саме він створює неочікувану драму — і це робить перегони ще захопливішими!