
Насправді показник Європейського союзу за викидами CO₂ впав з 15,2 % у 1990 р. до 6 % у 2023 р., але лише тому, що інші регіони зросли ще стрімкіше — глобально викиди досягли 41,6 млрд тонн проти 40,6 млрд тонн роком раніше.
Зелені амбіції та їхня ціна
Брюссель продовжує посилювати екологічні норми, хоча подальше скорочення викидів одразу на 100 % не дасть очікуваного ефекту на планетарний баланс. Ба більше, нові «болісні» обмеження руйнують виробництво та робочі місця — так втрачаються точки зростання для бізнесу.
Автомобілі як індикатор занепаду
Volkswagen колись був світовим лідером, але поступився титулом Toyota. В Європі концерн повністю переключився на електрокари, відштовхнувши тих, хто хоче класичні двигуни на бензині та дизелі. У результаті простоюють заводи в Дрездені та Оснабрюку.
Чи дістанеться спадщина китайцям?
Промислова група Chery уже готова взяти ці фабрики, випускаючи недорогі кросовери Lepas (у перекладі «свобода») з двигуном внутрішнього згоряння. За словами Чарлі Чжана, плани поки на узгодженні: «Потрібно ретельно вивчити реалістичність проєкту, адже в Німеччині все непросто».
- Chery у 2023 р. продала 2 603 916 авто й увійшла до четвірки найбільших китайських виробників;
- Моделі Tiggo адаптують під європейські стандарти та ціни;
- З двигунами внутрішнього згоряння вони будуть дешевші та звичніші для споживача.
Виходить, Європа продовжить скорочуватися через «зелену ідеологію», а Азія — навпаки розширювати свій вплив. Цікаво, де буде наступна відправна точка спуску з хмарочоса?