
Є машини, чия вартість зростає швидше за криптовалютні злети. І четверта Toyota Supra — саме з таких історій. Колись це був доступний спорткар за адекватні гроші, а сьогодні ідеальні екземпляри йдуть з аукціонів за суми рівня вартості квартири. І ось на горизонті новий претендент на рекорд — білосніжна Supra 1998 року з мінімальним пробігом.
У 90-х японські спорткари стали справжніми «вовками в овечій шкурі»: коштували розумно, але їхня динаміка змушувала європейських суперників ніяковіти. А після виходу першої частини «Форсажу» почався справжній культ — усі хотіли RX-7, Skyline GT-R чи Supra. Багато машин пережили шалену епоху тюнінгу, але мода минула, і тепер особливо цінуються «чисті», заводські екземпляри. Що ближче вони до первозданного стану — то дорожчі.
Майже нова Supra, що прожила чверть століття
Саме такий автомобіль 10 січня у Кіссіммі (Флорида) виставить Mecum Auctions. На одометрі — менше 10 тис. км. Стан — ніби щойно з конвеєра: блискучий кузов, бездоганно чистий моторний відсік, усі заводські наклейки на місці. Під капотом — легендарний трилітровий 2JZ із двома турбінами, який у американській версії видає 325 к.с. І головний козир — шестиступенева механіка, про яку мріє кожен фанат моделі.
Фактично це машина-капсула часу. На ній хочеться поїхати кудись на порожню трасу й зануритися у ті часи, коли японські спорткари були взірцем драйву. Але, якщо чесно, майбутнє цієї Supra, скоріш за все, пройде у кліматизованому гаражі — такі авто давно стали інвестиціями, і їхня ціна тільки зростає.
Ціни, документи та прогнози
Колись цей екземпляр придбали у Флориді за 40 983 долари. Сьогодні подібна Supra легко долає планку у 150 000 доларів, і експерти припускають, що цей лот здатний оновити історичний рекорд моделі. І є причини: авто зберегло всі оригінальні документи, інструкції, наклейки, навіть пам’ятку про те, як правильно розмістити знімний дах у багажнику. Для колекціонерів такі деталі — справжній скарб.
Іронія в тому, що за вартість однієї такої «четвірки» можна взяти пару нових Supra п’ятого покоління. Та нинішня генерація поки не викликає того самого ажіотажу, і ймовірно, ситуація зміниться з появою гібридного наступника — шестициліндрові версії BMW рано чи пізно також стануть рідкістю.

Чому Supra — це завжди інвестиція
- Рідкісні заводські версії трапляються дедалі рідше.
- Ціни ростуть стабільно й без ознак «бульбашки».
- Модель культова та цінується по всьому світу.
Якщо у вашому гаражі випадково стоїть «жива» Supra IV, вважайте, що маєте невеликий золотовалютний резерв. А той, хто придбає цей білий екземпляр, можливо, за кілька років стане трішки багатшим — і, без сумніву, щасливішим.