Високі витрати на працю загрожують німецькому автопрому — авто новини світу | automotive24.com.ua

Як висока ціна праці ставить під загрозу німецьке автомобілебудування

Німецькі автозаводи сьогодні — одні з найдорожчих у світі

twitter facebook whatsapp linkedin

Працівники отримують такі високі зарплати, що собівартість виробництва автомобіля в Німеччині може бути в 30 разів вищою, ніж, наприклад, у Марокко. Таке серйозне розходження у витратах ставить під сумнів перспективи Німеччини як великого виробника авто в довгостроковій перспективі.

Історія родини Volkswagen

Ось цікавий факт: Луїджі Катапано вже 25 років працює на Volkswagen, а до нього на цьому заводі працювали й його батько з дідусем. За роки служби вони могли дозволити собі щедрий соціальний пакет — наприклад, щорічну шеститижневу відпустку у сонячній Неаполі, причому майже вся дорога туди й назад оплачувалася самим автовиробником. Причому з роками зростала не лише зарплата, а й кількість днів оплачуваної відпустки. Таке ставлення до працівників — рідкість, і, чесно кажучи, виробнича рентабельність за таких умов не витримає конкуренції з дешевшими країнами.

Де виробництво вигідніше?

Згідно з дослідженням аналітиків Oliver Wyman, у середньому на захід від Чехії виробництво одного авто обходиться у $3,300 (приблизно €3,100), тоді як у Марокко ця цифра — всього близько $106 (€100). Для порівняння — у Китаї виробництво авто може бути дешевшим за німецьке на $7,800 (€7,300), що порівнянно з ціною нової бюджетної машини, як-от Dacia Logan. Румунія та Словаччина також значно дешевші за Німеччину: зарплати на одне авто там становлять приблизно $270–830 (€250–780).

А що роблять автогіганти?

  • Volkswagen активно переносить частину виробництва до Мексики, де витрати на зарплати становлять близько $305 (€285) за авто.
  • Американський ринок привабливіший — там вартість робочої сили на авто майже вдвічі нижча, ніж у Німеччині, і VW розглядає будівництво нового заводу саме у США.

Зрозуміло, що Євросоюз зі своїми суворими правилами і високими витратами на енергію та матеріали погіршує ситуацію, роблячи виробництво в Європі дедалі менш конкурентоспроможним. В результаті навіть компактні моделі в Німеччині часто дорожчі за розкішні китайські авто. Якщо нічого не змінювати, під загрозою опиниться не лише німецька, а й уся європейська автомобільна індустрія.