
Golf GTI — це не просто п’ятидверний хетчбек, а симбіоз сімейного авто і спорткара. Під капотом зараз 2-літровий турбомотор «Clubsport» на ≈300 к. с. (≈221 кВт), але за таку насолоду доведеться викласти близько 44 400 €. В Європі «гарячі» хетчі традиційно коштують у межах €30 000–€40 000, тому подорожчання до майже €45 000 уже вибивається з усталених рамок.
Електрифікація на граблях Porsche
Керівництво VW явно не хоче помічати провал електричних «монстрів» інших брендів групи. Менше ніж за рік вийде електричний GTI на платформі SSP, і Шефер упевнений: «Це буде автентичний GTI-“монстр”». Але акумулятори важать дві тонни й вимагають години-другої зарядки замість звичних хвилин на АЗС — скажіть, кому сподобається чекати біля колонки?
Плюси й мінуси електричного GTI
- Плюс: вибухова тяга з місця завдяки миттєвому крутному моменту;
- Мінус: +400–500 кг до маси, погіршення керованості;
- Мінус: час заряджання vs миттєва «заправка» бензином;
- Питання: чи готові фанати GTI миритися з фальшивим звуком і «симуляцією» перемикання передач?

Ціни й конкуренти
Сьогодні за електричний ID.3 GTX просять від 47 500 € за 326 «коней» лише на короткий піковий режим — у звичайному доступно не більше ≈121 к. с. (≈89 кВт). Для порівняння: у США звичайний бензиновий GTI можна придбати від $31 965 (~29 400 €). Виходить, європейці платять за «нульові викиди» майже в півтора раза більше.
Куди рухається VW?
Плани розширити лінійку «гарячих» електричних хетчів — уже й Golf R, і майбутній ID.2 GTI. Але якщо ці моделі залишаться на важкій архітектурі MEB і з довгою зарядкою, ентузіасти оберуть будь-що — лише не електричну «бульбашку» без душі.