
Проблема швидкої зарядки — у деталях
Швидка зарядка в електромобілях — поняття відносне. Навіть найпотужніші зарядні станції працюють у 75 разів повільніше, ніж звичайна заправка бензинового авто. І хоча чекати 30–40 хвилин біля колонки багатьом не хочеться, саме такий режим зарядки серйозно зношує батарею.
Дослідження показало, що використання зарядних пристроїв потужністю понад 120 кВт може скоротити термін служби акумулятора аж на 40%! Для порівняння: якщо звичайна зарядка дозволяє зберегти батарею надовго, то швидка — ніби прискорює її «старіння».
Чому це так важливо?
- Типовий пробіг електромобіля сьогодні — близько 350–400 км, але рекомендований робочий діапазон заряду батареї обмежений 20–80% від повного об’єму, тобто реально близько 210–240 км.
- Цього далеко не завжди вистачає для далеких поїздок, тому водії й вдаються до швидкої зарядки.
- Однак висока вартість заміни батареї — це серйозний удар по бюджету власника, адже акумулятори коштують дорого.
Автовиробники часто не беруть на себе відповідальність за зменшення ємності батареї через часте використання швидкої зарядки. До того ж, на політичному рівні обговорюється посилення гарантій, щоб виробники відповідали за збереження хоча б 80% ємності, а не нинішніх 70%. Але це скоріше призведе до подорожчання авто, ніж вирішить проблему.
Мій погляд на ситуацію
Поки технології батарей не зроблять великий прорив, поспіх із зарядкою електромобіля — не найкращий друг власника. Швидкі підзарядки зручні, але вони забирають «здоров’я» акумулятора. Можливо, варто придивитись до звичних авто з двигуном внутрішнього згоряння, поки електрокари не стануть більш практичними? Особисто мені здається, що усвідомлене планування поїздок і повільніша зарядка — найкращий спосіб продовжити життя батареї і не викидати гроші на вітер.