Ferrari Elettrica втратила іскру — важкий дебют першого електрокара | авто новини світу | automotive24.com.ua

Ferrari Elettrica: коли легенда втрачає іскру

Коли Ferrari вперше представила свій електричний суперкар Elettrica, очікування були просто захмарними

twitter facebook whatsapp linkedin

Адже це ж Ferrari — бренд, який десятиліттями вибудовував репутацію на швидкості, азарті та емоціях. Але замість захвату публіка зустріла новинку з подивом. Чому? Бо, здається, самі італійці не до кінця вірять у перемогу на новому полі — серед електромобілів.

Важкий дебют

Так, цифри виглядають переконливо — 1000 кінських сил. Але у світі електрокарів це вже не сенсація. Tesla Model S Plaid, китайський Xiaomi SU7 Ultra чи BYD YangWang U9 давно грають у тій самій лізі, а іноді навіть вище. Наприклад, Xiaomi видає 1548 к.с. і коштує близько 60 000 €, а BYD пропонує шалені 3018 к.с. за 180 000 €. Обидві машини розганяються до сотні менш ніж за 2 секунди.

Ferrari ж досягає тієї позначки приблизно за 2,5 секунди, але важить 2,3 тонни — переважно через величезну 625-кілограмову батарею на 122 кВт·год. Це, по суті, еквівалент паливного бака об’ємом лише 30 літрів. Для суперкара це виглядає як крок назад. Колись Ferrari славилася легкістю й філігранним керуванням, а тепер маємо справу з важкуватим «слоном», як італійці жартома називають конкурентів.

Коли слава вже не рятує

Максимальна швидкість обмежена 310 км/год — для електрокарів це непоганий показник, але знову ж таки, не рекорд. І в цьому вся біда: Ferrari Elettrica більше не встановлює нові стандарти, а лише намагається наздогнати інших. Це не те, до чого звикли шанувальники бренду. Адже Ferrari завжди задавала ритм, а не бігла позаду.

Керівник продуктового відділу компанії Джанмарія Фульгенці визнав, що електричний світ стирає межі між масовими й преміальними авто. «Сьогодні будь-який стартап може зробити машину на тисячу коней — і що з того?» — каже він. Але коли це звучить з вуст представника компанії, чия машина важить, як позашляховик, виглядає це трохи іронічно.

Ціна традицій

І тут виникає головне запитання: за що платити, якщо Elettrica коштуватиме понад 300 000 €, а за характеристиками поступається навіть деяким китайським моделям? За емблему із жеребцем на капоті? Можливо. Але в епоху, коли електромобілі стають буденністю, самих традицій може виявитися замало.

Схоже, Ferrari вирішила не боротися — просто залишатися «особливою». І саме це насторожує: бренд, який народився для перемог, тепер змирився з поразкою. Так, Elettrica виглядає ефектно й, напевно, звучатиме (хай навіть синтетично) привабливо, але вона вже не здатна викликати те саме відчуття, яке колись змушувало людей мріяти про Ferrari.

Легенди мають надихати, а не виправдовуватися. І поки Ferrari шукає своє місце у світі без бензину, здається, її легенда потроху втрачає швидкість.