Електрогрузовики в ЄС: новини, тенденції та майбутнє - automotive24.com.ua

Електрогрузовики в Європейському Союзі: що нового?

Привіт! Пропоную дружнім тоном обговорити свіжі новини про те, як іде електрифікація вантажного транспорту в Європейському Союзі. Виявляється, ринок поволі оживає, хоч і не без злетів і падінь. А головне — у нас у Чехії скоро з'являться перші станції швидкої зарядки спеціально для важких електрогрузовиків! Зацікавив? Тоді поїхали розбиратися

twitter facebook whatsapp linkedin

Що там по цифрам?

Минулого року в країнах ЄС зареєстрували 7 516 нових електричних вантажівок (з зовнішнім заряджанням та масою понад 3,5 тонни). Це приблизно на 4,6 % менше, ніж роком раніше. Але не все так погано: частка «електричок» на ринку, навпаки, трохи зросла і зараз становить 2,3 %.

Так, поки що це не дуже вражаючі обсяги, але динаміка позитивна. Серед країн ЄС ми по загальному обсягу нових вантажівок на восьмому місці, а ось по «електричній» частині – тільки на 13-й позиції. Але, як кажуть, головне — починати!

Загальна реєстрація всіх нових вантажівок (не тільки електричних) в Євросоюзі в 2024 році знизилася на 6,3 %, досягнувши 327 896 штук. Основний «мінус» припав на сегмент важких авто (понад 16 тонн) – там продажі впали на 8,5 %. Втім, завдяки зростанню попиту на більш легкі вантажівки (від 3,5 до 16 тонн) на 5,6 % загальне падіння частково компенсувалося.

Дизель все ще царює на ринку: 95,1 % всіх нових реєстрацій. Однак кількість таких машин теж знизилась. Електрогрузовики, хоч і показали загальне зменшення, все ж залишаються «темною конячкою», яка повільно відвоює собі простір. У Німеччині, Італії та Швеції електроконей стало більше, а ось у Франції та Нідерландах зафіксовано помітне падіння.

Цікава деталь про середній та важкий сегмент

Якщо заглибитися трохи глибше, можна помітити, що серед середньотонажних (3,5 – 16 тонн) кількість електрогрузовиків впала приблизно на 21,1 %. Це здебільшого через сильне зниження у Франції. Зате серед важких (понад 16 тонн) – ріст на 29,4 %. Тут «спасибі» варто сказати Німеччині, де ринок таких машин досить активно пішов вгору. У Чехії минулого року зафіксували історичний максимум – 27 нових електрогрузовиків (лідери за брендами: Fuso, Mercedes-Benz і Volvo). Хоча за часткою електромобілів на загальному ринку вантажівок ми поки займаємо 20-е місце в ЄС.

Погляд редактора:

Здається, що майбутнє вже стукає у двері, хоч ще й тихо. Польща, до речі, показала 98 реєстрацій електричних вантажівок, а Словаччина – 25, тому з’являється здорова конкуренція. Це чудовий стимул для розвитку зарядної інфраструктури.

Як зі станціями швидкої зарядки?

Без цього, звісно, нікуди. Зарядні точки потрібні, щоб далекобійники могли впевнено колесити на електриці. У Чехії вирішили підтримати цей тренд — за рахунок державних програм (наприклад, «Doprava 2021–2027») планують встановити до п’яти десятків спеціальних станцій. Це стало можливим завдяки фінансуванню близько 22,5 млн євро. Здається, сума не астрономічна, але для старту дуже навіть непогано!

Наприкінці — трохи позитиву

  • Електрогрузовики екологічніші, та й тихіші — приємний бонус для міст.

  • Зростання кількості зарядних станцій стимулює паралельний розвиток електромобілів в інших сегментах.

  • Навіть малі успіхи показують, що електрифікація — це вже не мрія, а реальність.

В загальному, якщо бачиш на дорозі вантажівку без характерного «дизельного рику», не дивуйся: майбутнє наступає прямо зараз!