
За першу половину року компанія реалізувала в США 1 058 323 нові авто — на 6,3 % більше, ніж торік. Проте «зелені» моделі становлять крихітну частку: лише 38 988 реєстрацій, що на 11,8 % менше, ніж минулого року.
Mach-E проти класичного Mustang
Електричний Mustang Mach-E, який довгі роки був візитівкою Ford у сегменті EV, за півроку набрав 21 785 реєстрацій — на 2 % менше, ніж рік тому. У той же час «спортивний спецназ» з ДВЗ виявився живучішим: 23 551 авто та зростання продажів у квітні–червні на 3,2 %. Виходить, традиційний Mustang обійшов свого електричного «родича» вже в другому кварталі.
Падіння на всіх фронтах
- F-150 Lightning: обсяги продажів знизилися на 16,7 %, до 5 842 машин у II кварталі.
- Transit Electric: справжня драма в цифрах — із 4 174 реєстрацій за півроку більшість припала на січень (3 354), а потім попит обвалився майже до нуля.
Роль політики та підтримки
Вирішальним виявилося зменшення державних стимулів: цього літа закінчується федеральна пільга до 6 500 € (157 000 чеських крон), а політична зміна в Білому домі лише пришвидшила сповзання продажів. З приходом Дональда Трампа розмови про скасування субсидій стали реальністю, і дилерам складно адаптуватися до нових правил.
Що далі?
Автовиробники змушені будуть переглядати ціни, можливо, опускати їх навіть нижче «постльготного» рівня. Але без справжнього інтересу покупців до електрокарів розраховувати на різкий стрибок не варто. Схоже, субсидії іноді більше створюють ілюзію попиту, ніж забезпечують його стійкість.
Цікавий факт
Чи знали ви, що перший прототип Ford Mach-E отримав ім’я на честь легендарного гоночного Mustang 1965 року? Але судячи з нинішніх продажів, «старий боєць» все ще в грі.