
Ще зовсім недавно Hyundai голосно заявляла: жодних «каруселей» сенсорних панелей замість звичних кнопок — наші клієнти залишаться з фізичними клавішами. Та реальність взяла гору: у новому електрокросовері Elexio ви знайдете хіба що кілька кнопок на кермі, а всі інші налаштування — від клімату до медіасистеми — перенесені на один величезний 27‑дюймовий дисплей.

Тренд «дорого заради моди — дешево в виробництві»
Автовиробники вже кілька років поспіль із запалом оголошують відмову від кнопок заради «мінімалізму» та «сучасності». Насправді це просто спосіб економії: замість десятків різних клавіш, які потребують окремих конструкторських рішень і штампувань, застосовують два уніфіковані екрани — один замість приладової панелі, другий замість панелі керування. Бюджет тут простий: менше деталей — нижча собівартість.

Безпека vs. економія
Та чи варто економити на безпеці? Сенсорне управління відволікає очі водія від дороги. При швидкості 130 км/год ви долаєте близько 36 м за секунду — будь-яке тривале натискання на екран може закінчитися неприємностями. Авкомпанії чудово усвідомлюють ризики, але повертатися до кнопок наважуються вкрай рідко.

Розчарування й трохи сарказму від редактора
Шкода, що Hyundai, яка обіцяла «жодних зайвих сенсорів», так швидко піддалася загальному тренду. Корейці в цьому не кращі за японців: Mazda теж яскраво критикувала «примхи» сенсорного керування, а потім на європейський ринок випустила седан 6e з мінімумом фізичних кнопок. Виходить, що всі балачки про безпеку та зручність — гарний піар-хід, а насправді головний диригент тут — калькулятор витрат.

Цікавий факт на завершення
До речі, ще в березні 2023 року головний дизайнер Hyundai СангЮп Лі зізнавався: «Коли ви за кермом, дуже важко точно влучити пальцем у точку на екрані». Минуло два роки — і ось результати «досліджень» наочно перед нами. А ми, мабуть, продовжимо молитися, щоб Elexio до нас не доїхав. Або хоча б щоб у наступних оновленнях прошивки повернули кілька звичних кнопок.