
Коли у 2002 році вийшов перший Cayenne, ніхто не міг уявити, що за два десятки років Porsche почне сумніватися в силі свого люксового SUV. Запуск Macan EV мав стати випробуванням, але продажі не пішли вгору, а Taycan поволі втрачає колишній азарт у покупців. Особисто вважаю, що занадто поспішний перехід на електрику вдарив по духу: відчуття «справжнього» Porsche у якості оздоблення та характері авто помітно розчинилися.
Рекорд Габріели Йілкової та інші цифри
Щоб довести — новий електричний Cayenne здатний на більше, Porsche запросили чеську гонщицю Габріелу Йілкову. На легендарній підйомній трасі Shelsley Walsh вона пролетіла 914 м (трохи менше кілометра) за 31,28 с — на 4 с швидше попереднього рекордсмена. Перші 18,3 м ейк у неї зайняли лише 1,94 с: показник, порівнянний з одномісними болідами на спортивних slick-шинах. І все це при тому, що SUV був на звичайних літніх шинах для доріг загального користування.

Характеристики та сумніви
- Потужність: понад 739 к. с., більше ніж у гібридного Turbo E-Hybrid.
- Розгін до 100 км/год: на практиці швидший за багато спорткарів.
- Здатність буксирувати: 3 500 кг — рекорд для електрокросовера, але виникають сумніви, скільки заряду залишиться після такого «гірського» навантаження.
Цікавий факт: попри всі ці досягнення, завод у Цуффенгаузені поспішав із доводкою — ключові характеристики батареї та запас ходу досі тримають у секреті. А адже навіть класичний Cayenne завжди славився універсальністю: від буксирування човна до виїздів off-road.

Підсумок: за що ми платимо?
З одного боку, електричний Cayenne дивує цифрами та сміливістю експериментів. З іншого — здається, що Porsche більше вірить у гучні анонси, ніж у довершену техніку. Навіщо демонструвати «зіркові» заїзди й вражаючі показники, якщо справжні поціновувачі вибирають перевірені часом мотори? На мою думку, краще зачекати на дійсно готовий електричний Porsche, аніж брати участь у перегонах за медалі, не розібравшись із батареями та вагою.