
Виявилося, що серед відомих автовиробників є такі, хто досі не має жодного суто електричного авто. У цьому списку лідирують Mitsubishi та Seat. Про Mitsubishi усі пам’ятають i-MiEV ще з 2009 року, але наразі в їхніх салонах — лише бензинові та дизельні моделі. А Seat спробував електричний хетчбек Mii-Electric, який пробув на ринку лічені місяці, поки його не перевели в бренд Cupra й не запустили як Born.
Чому так сталося?
Справа не лише в тому, що компанії «відклали» електрифікацію до 2030-го — вони вважають, що електромобілі доведеться продавати занадто дешево, аби вони були збутовими. Seat зробив ставку на преміум-бренд Cupra, а Mitsubishi вже готується до партнерства з Nissan: новий електрокар на базі наступного Leaf обіцяють показати вже наступного року.
Малосерійні та спорткари
- Aston Martin, Bentley, Bugatti і Ferrari — усі відкладають вихід своїх «електричних монстрів», але плани є;
- Lamborghini і McLaren поки не поспішають — їхні культові V10 і V12 і так у попиті;
- Donkervoort, Morgan, Pagani та Koenigsegg — ці виробники працюють у ніші, де цінують рев двигуна більше, ніж беззвучність;
- Нові стартапи на кшталт Zenvo та Apollo Automobili взагалі переконані: справжнє майбутнє — за двигунами, а не за акумуляторами.


Чого чекати далі?
Світ змінюється стрімко: багато преміальних брендів уже тестують електрокари, і до кінця десятиліття майже ніхто не залишиться поза грою. Але поки ми ще можемо насолоджуватися ревом двигуна й ароматом вихлопу, а не монотонною роботою електромотора. Цікавий факт: навіть Land Rover, відомий своїми позашляховиками, досі не випустив «зелений» Defender, хоч це в планах.
Моя думка
Мені здається, повністю відмовлятися від електрифікації — досить ризиковано. З одного боку, класичні автомобілі ще довго триматимуть свою вартість, з іншого — технології розвиваються семимильними кроками. Можливо, через кілька років усі перейдемо на гібриди — оптимальний компроміс між ностальгією та прогресом.