
Volkswagen Touareg у нинішньому поколінні з’явився ще у 2018 році й мав би вже втратити привабливість. Але, як не дивно, він досі знаходить своїх прихильників: лише за перші вісім місяців цього року його обрали 373 покупці. І це майже без жодної серйозної реклами! На тлі того, як електричні моделі ID просідають у продажах, ситуація виглядає кумедно. Для прикладу, ID.3 отримав 137 реєстрацій, ID.4 — лише 54, ID.5 — смішні три, а ID.7 — 233. Разом вони лише трохи перевершили семирічний Touareg. Виходить, стара добра «дизелька» все ще впевнено тримається на плаву.
Що буде далі?
На жаль, у найближчій перспективі класичний Touareg зникне з ринку. Німці вирішили відродити його тільки у 2029 році — але вже як електрокар із назвою ID.Touareg. І тут виникає питання: хто захоче величезний електричний позашляховик із цінником, що, скоріш за все, підскочить до 80–85 тисяч євро? Тим більше, що нинішній дизельний Touareg можна придбати приблизно за 60 тисяч євро.
Проблеми батарей
Уявіть: теперішній Touareg із дизельним двигуном і баком на 78 літрів легко долає близько тисячі кілометрів, наприклад, від Праги до Лазурового узбережжя — із лише однією короткою зупинкою. А щоб електричний «Туарег» дав подібну свободу, йому потрібні були б батареї на 300 кВт·год. Такі акумулятори важили б близько двох тонн, що виглядає як фантастика.
Реально ж новинка отримає значно скромніший акумулятор, і тоді подорож на південь Франції може перетворитися на дводенну одіссею з численними зупинками для зарядки. Та й задоволення від поїздки у форматі «повільно й під кабелем» — сумнівне.
Софт від Rivian та інші хитрощі
У Volkswagen давно проблеми з власним програмним забезпеченням: підрозділ Cariad прославився затримками. Тож ID.Touareg має отримати софт від американської компанії Rivian, куди VW влив мільярди. Звучить як рятівний план, але не факт, що це змінить настрій покупців.
Факти для роздумів
- Touareg залишається найдорожчим VW на ринку, але все одно продається краще за «електричок».
- Нова платформа SSP, на якій мають збудувати ID.Touareg, відкладається вже багато років.
- Ставка на величезний електричний позашляховик виглядає ризиковано — аудиторія для нього занадто вузька.
У результаті маємо дивну картину: успішний, хоч і не новий, дизельний SUV сходить зі сцени, а замість нього прийде електрокар, який навряд чи стане хітом. Схоже, Volkswagen знову іде проти здорового глузду. А шкода — адже Touareg ще довго міг би залишатися тим самим великим і надійним «другом дороги».