
Автомобільний концерн Stellantis оголосив про тимчасове призупинення виробництва на заводі в італійському Турині. З 2 грудня до 5 січня підприємство Mirafiori припинить випуск електричного Fiat 500e та розкішних Maserati GranTurismo і GranCabrio. Причина — зниження попиту на електромобілі в Європі та слабкий інтерес до преміум-моделей на ринках США та Китаю. Зниження попиту на електрокари очікуване, адже багато споживачів розчаровані відсутністю розвиненої інфраструктури, обмеженим запасом ходу та завищеними цінами.
Електромобілі складають 97% продукції заводу Mirafiori, що робить спад у цьому сегменті особливо болючим. За перші десять місяців 2023 року попит на компактні електричні авто в Європі впав більш ніж на 50% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Попри зупинку виробничих ліній, адміністративні та дослідницькі підрозділи заводу продовжать працювати, і скорочення персоналу поки не планується. На заводі Mirafiori працює близько 13 тисяч людей. Проте скорочення виробництва викликає занепокоєння, особливо на тлі загального зниження випуску автомобілів Stellantis в Італії на 41% за перші дев'ять місяців року.



Варто зазначити, що компанія зараз перебуває у конфлікті з урядом країни. Річ у тім, що уряд не схвалює перенесення частини виробництва до країн із дешевшою робочою силою. Водночас Stellantis заявляє про необхідність збільшення державної підтримки у 2024 році для фінансування тимчасового зупинення виробництва та зменшення надлишків продукції. Наразі ситуація для обох сторін залишається безвихідною.
Stellantis — не єдиний виробник, що стикається з подібними труднощами. Volkswagen уже обговорює з профспілками можливе закриття заводів і скорочення персоналу, а Ford знижує випуск електромобілів у Німеччині та планує скоротити 4 тисячі співробітників. Що чекає на автовиробників далі — побачимо. Тенденція не надто обнадійлива. Однак, як завжди, із кожної кризи виходять із гідністю лише найсильніші.