
За перші дев’ять місяців минулого року компанія продала близько 20 600 автомобілів, тоді як цього року за той самий період — лише 8 600. Це означає зниження продажів на 58,3%. Глава концерну Stellantis Карлос Таварес вважає, що маркетинговий відділ не виконує свої обов’язки належним чином. На його думку, продукція Maserati гідна, але дилери підривають престиж бренду, продаючи автомобілі зі значними знижками. Саме знижки, на його думку, псують репутацію преміум-бренду. Водночас експерти зазначають, що якби автомобілі справді були першокласними та якісними, їх популярність поширювалася б через рекомендації заможних клієнтів, а знижки й інші маркетингові акції були б зайвими.
Що є джерелом проблем?
Ключова проблема Maserati, на думку експертів, полягає у невідповідності очікуванням покупців. Клієнти бренду хочуть не лише потужні спорткари для розваг, як у Ferrari чи Lamborghini, а й практичні спортивно-люксові автомобілі для повсякденного використання. Адже Maserati — це про гроші й бізнес, а не про спорт. Однак поточний курс на електрифікацію знижує їхню привабливість. Наприклад, електричне купе GranTurismo Folgore, попри потужність у 761 к.с., важить 2260 кг і оснащене батареєю ємністю 92,5 кВт·год, що еквівалентно лише 24 літрам пального. Заявлений запас ходу у 450 км можливий, але лише в ідеальних умовах, що псує загальне враження від автомобіля. До того ж 450 км вже не є межою для електрокарів, адже більш доступні моделі мають запас ходу 700-800 км.



GranTurismo 110 Anniversario як спроба врятувати ситуацію?
На честь ювілею Maserati представила лімітовану серію GranTurismo 110 Anniversario, яка включає лише 110 автомобілів. Половина з них виконана у кольорі Rame Folgore, інша — в відтінку Blu Inchiostro. Автомобілі оснащені бронзовими литими колесами та прикрашені спеціальним ювілейним логотипом, який ідентифікує цю модель як унікальну. Проте унікальність моделі викликає сумніви: ексклюзивне фарбування вже доступне і в базовій версії авто за додаткову плату, а продуктивність залишилася на рівні стандартної версії. Вишукана прострочка в інтер’єрі? Це також виглядає сумнівною перевагою для такої ціни.



Критики зазначають, що якби під капотом ювілейної версії був бензиновий трилітровий двигун Nettuno, як у інших моделей Maserati, ситуація була б зовсім іншою. У бензинових версіях GranTurismo двигун видає від 490 до 550 к.с., а у моделі MC20 — до 740 к.с. Саме такий підхід справді підкреслив би винятковість серії та зробив би автомобіль популярним серед любителів ексклюзиву. Загалом, ми бачимо, що електрифікація не завжди добре сприймається покупцями. І на даний момент майбутнє знаної компанії залишається під питанням. Сподіваємося, керівництво компанії зробить необхідні кроки для відновлення продажів, інакше неминучі подальші падіння, скорочення робочих місць і, як наслідок, завершення історії Maserati.