Rivian R1T vs Tesla Cybertruck: порівняння електричних пікапів | Автоновини України

Rivian R1T проти Tesla Cybertruck: битва електричних гігантів

Ще десять років тому було важко уявити, що дві нові компанії стануть лідерами на ринку електричних пікапів

twitter facebook whatsapp linkedin

У 2024 році на американському ринку електричних пікапів стався помітний прогрес: Rivian R1T і Tesla Cybertruck показали, як інноваційні силові установки переносять ці автомобілі у категорію робочих машин нового покоління. Обидва пікапи викликають інтерес, але у кожного є свої сильні сторони — розберімося детальніше.

Порівняння «на папері»

Tesla Cybertruck має два електродвигуни з сумарною віддачею 845 к. с. і 1 171 Н·м крутного моменту. Заявлений запас ходу на одному заряді — близько 520 км (за циклом EPA). Акумулятор ємністю 200 кВт·год дозволяє розігнатися до 100 км/год за 2,9 секунди. Корисне навантаження досягає 1 587 кг.

Rivian R1T Tri-Motor отримав три електромотори загальною потужністю 850 к. с. і 1 495 Н·м. За даними виробника, одного заряду вистачає на до 505 км пробігу (EPA). Час розгону до 100 км/год — 3,0 секунди, вантажопідйомність — до 1 587 кг. Під капотом також захований висувний компресор для підкачки шин і вбудована розетка для інструментів потужністю до 7,6 кВт.

Випробування на ґрунті

Експерти Motor Trend влаштували «перетягування канату» на розсипчастому ґрунті — у таких умовах важливо не лише загальне зусилля, а й розподіл крутного моменту та алгоритми контролю тяги. У першому раунді R1T поступово, але впевнено змістив Cybertruck на 0,5 м, а в другому поєдинку результат вийшов нічийним: обидва пікапи пробуксовували, але інженери Rivian знову змогли трохи утримати перевагу.

Водночас провели замір енергоспоживання: Cybertruck витратив на завдання близько 4,5 кВт·год, а R1T — приблизно 4,2 кВт·год, що може бути важливим під час тривалої роботи поза асфальтом.

Наш погляд

Міні-тест на ґрунті показав: обом моделям не вистачає ледь десятка балів для явної переваги одна над одною. У реальних умовах важливі дорожнє покриття, стан шин і вміння водія, тому ситуація може змінитися під час буксирування причепа або на засніженій дорозі. Водночас R1T продемонстрував економніший витрат енергії, а Cybertruck вражає запасом ходу й динамікою на твердому покритті.

Про моделі

Tesla Cybertruck ламає стереотипи дизайну: кутастий кузов із нержавної сталі не лише захищає від подряпин, а й зменшує кількість деталей для обслуговування. Інтер’єр оснащений двома екранами на 17 і 12 дюймів, а автопілот нового покоління здатний утримувати автомобіль у смузі навіть на ґрунтовці.

Rivian R1T поєднує знайомий силует пікапа з практичними рішеннями: висувна бокова платформа для кемпінгу, ящики для інструментів у ніші під капотом і модульна система зберігання в кузові. Система контролю тяги з чотирма окремими мотор-колесами дозволяє плавно розподіляти зусилля під час складних маневрів.

Висновок

Сучасні електричні пікапи встановлюють високий стандарт: Tesla Cybertruck вирізняється екстремальним запасом ходу та технологічністю, а Rivian R1T пропонує більш «приземлений» функціонал і продуману ергономіку для активного відпочинку. Обирати варто, виходячи з щоденних завдань: якщо вам потрібен великий пробіг і швидка зарядка — Cybertruck буде вигіднішим; для роботи й кемпінгу поза асфальтом R1T стане універсальнішим рішенням.