
Після 13 років затишшя Mazda нарешті завершила розробку нового двороторового двигуна, який відповідає сучасним нормам викидів — як у США (LEV IV), так і в Європі (Euro 7). За словами керівників компанії, технічна частина проєкту готова, залишилося лише знайти вигідну бізнес-модель для серійного випуску.
Технічні перемоги та цікаві факти
Інженери зуміли зберегти компактність та легкість роторного двигуна, при цьому забезпечивши витрату палива на рівні сучасних «м’яких» гібридів. Цікаво, що сам принцип Wankel виник ще в 1950-х роках завдяки Феліксу Ванкелю, а Mazda стала єдиним масовим виробником таких моторів.
Чому ми любимо роторні двигуни
- Унікальний звук на високих обертах, майже як у маленького винищувача;
- Легка вага, що дарує задньопривідній машині неймовірну жвавість;
- Нестандартна компоновка, яка досі викликає захоплення.

Бізнес-загвоздка
Оригінальна RX‑8 розійшлася тиражем у 192 094 екземпляри — непогано, але все ж нішевий продукт. Питання в тому, чи знайдуться покупці сьогодні, коли ціни на новинку, ймовірно, зростуть, а коробка передач стане автоматичною «для швидкості».
На мою думку, роторний спорткар від Mazda — це досі крута казка для фанатів, але віра в його повернення залежить від цифр у бюджеті. Чи стане він комерційним хітом або красивою демонстрацією технології — покаже час.