Авто новини України: Lotus у кризі через змінні тарифи

Lotus на роздоріжжі: ставка не зіграла

Тарифний безлад і його наслідки

twitter facebook whatsapp linkedin

З моменту, як Дональд Трамп пообіцяв вирівняти торговельний баланс з ЄС та Китаєм, світ автопрому переживає нескінченну рулетку тарифів. Сьогодні мита є — завтра їх нема, післязавтра їх відкладають, а потім взаємно підвищують. Для виробників швидкої моди чи електроніки це може бути вигідно, якщо спіймати момент «нульових» мит, але автомобільна галузь із її складними ланцюгами постачання до цього не підготовлена.

Чому США стали недоступними

Lotus, не накопичуючи запаси на складах, на початку квітня просто призупинив усі поставки до Штатів. До того американцям продавали лише купе Emira — єдину модель, здатну перетнути океан без «китайського клейма». Електричні Emeya та Eletre виробляються в Китаї, і в умовах невблаганної торговельної війни їхній імпорт до США був би абсурдом.

Коротка «прогулянка» модельним рядом

  • Emira — останній «видих» класичних спорткарів, випущена ще у 2021 році;
  • Evija — електросуперкар, всього 130 екземплярів;
  • Emeya та Eletre — «китайські» седан і кросовер, у Штатах їх не побачать.

Звільнення та новий приціл на Китай

Спортивні «Еміри» минулого року складали майже половину продажів Lotus, а США — четверту частину. Зупинка поставок на один із ключових ринків вдарила по бюджету: британська штаб‑квартира вже оголосила про скорочення 270 співробітників. На мою думку, це не просто вимушений крок, а радше наслідок ризикованої «ставки» на азійське виробництво.

Цікавий факт: до введення мит планували зростання з 12 065 до 14 500 авто, але тепер Китай став ключовим ринком — частка митних «реєстрацій» зросте до 30 %, а загальні обсяги підуть униз.