
«Регуляторний хаос» і його наслідки
За словами де Мео, автомобільна індустрія опинилася у складній ситуації. Жорсткі вимоги до скорочення викидів CO2, які просуває ЄС, змушують виробників збільшувати частку електромобілів у продажах до 25%. Однак попит на електромобілі знижується: їх частка на ринку Європи впала на 0,8%, а продажі скоротилися на 5,4% у 2023 році.

У результаті автовиробники стикаються з величезними витратами. Де Мео підрахував, що нові регуляції можуть обійтися Renault у 16 мільярдів євро щороку — це близько 44 мільйонів євро на день. Такий «регуляторний хаос» загрожує стабільності всієї галузі.
Чотири сумнівні шляхи
Щоб відповідати новим вимогам, Renault може обрати один із чотирьох варіантів, але кожен із них має свої недоліки:
- Агресивні знижки на електромобілі: це погіршить залишкову вартість таких автомобілів, що вже є серйозною проблемою для їх власників.
- Купівля «вуглецевих квот»: придбання квот у китайських виробників, що є політично та економічно проблематичним.
- Обмеження продажів автомобілів із ДВЗ: це може призвести до закриття заводів і масових звільнень, що політично складно прийняти.
- Сплата штрафів ЄС: найпростіший шлях, але він обійдеться компанії у мільярди євро.

Історичний спад Renault
Результати продажів підтверджують слова де Мео: у 2023 році Renault продав лише 565 тисяч автомобілів у Європі, поступившись навіть Skoda. У минулому компанія займала лідируючі позиції, але сьогодні опинилася на межі. Зокрема, електрична версія Megane та гібридні кросовери викликають мало зацікавленості у покупців через високу ціну та низький попит.
Цікавий факт
Раніше Renault вважався найбільшим автовиробником Європи, особливо у 1990-х роках. Сьогодні, попри масштабні зусилля та інновації, компанія змушена боротися за виживання, поступаючись конкурентам, таким як Skoda та китайські бренди.
Що далі?
Де Мео називає ситуацію критичною, а рішення — неоднозначними. Він відкрито критикує політику ЄС, заявляючи, що вона перешкоджає створенню доступних автомобілів. Однак, чи приведуть гучні заяви до реальних змін, покаже час. У 2025 році Renault чекає непроста боротьба за виживання.