Субсидії на електромобілі: вирішення проблеми чи нова криза? — automotive24.com.ua

Німецькі соціалісти хочуть «врятувати» автопром за допомогою субсидій на електромобілі

Коли здається, що здоровий глузд на межі зникнення, з’являються плани, подібні до цього: лідер німецької партії CSU Маркус Зьодер оголосив, що в разі перемоги на майбутніх виборах його партія поверне державні субсидії на покупку електромобілів. Але чи справді ця ідея може допомогти автопрому, чи це лише чергова ілюзія?

twitter facebook whatsapp linkedin

Субсидії: кому вони насправді вигідні?

Ідея субсидій для електромобілів не нова, але в Німеччині вона викликає дедалі більше роздратування серед населення. Чому? Кошти, зібрані з платників податків, фактично спрямовуються на підтримку заможних людей, які можуть дозволити собі електромобіль і без знижок. Звичайні громадяни все частіше не можуть дозволити собі нові автомобілі через зростання цін.

Ця система призвела до значних економічних проблем. Виробництво електромобілів вимагає великих витрат, і замість стимулювання природного розвитку ринку субсидії лише посилюють його викривлення. Німецький автопром, який завжди був опорою економіки, тепер змушений підлаштовуватися під штучно створені правила.

Що пропонує CSU?

Маркус Зьодер заявляє, що його план передбачає:

  • Повернення великих субсидій на покупку електромобілів.
  • Прискорений розвиток інфраструктури для заряджання.
  • Зниження цін на електроенергію для зарядки автомобілів.
  • Податкові пільги для власників електромобілів.

Звучить амбітно, але насправді це повторення того, що вже не спрацювало. Подібні заходи раніше не змогли вирішити головну проблему: зробити електромобілі масовим продуктом.

Наслідки для ринку

Субсидії не тільки підривають економічну логіку, а й руйнують вторинний ринок. Кожен новий цикл субсидій знижує залишкову вартість електромобілів, роблячи їх менш привабливими для покупців. Ба більше, навіть із великими знижками ринок уживаних електромобілів залишається слабким через обмежений інтерес до таких авто.

Що насправді потрібно автопрому?

Слова Зьодера про те, що автопром — це «хребет економіки», звучать як насмішка, враховуючи його ж пропозицію. Німецький автопром уже довів свою стійкість до втручання політиків, а нинішня політика лише посилила кризу. Замість того щоб підтримувати інновації та вільний ринок, субсидії поглиблюють перекоси й створюють додаткові проблеми.

Цікавий факт

Попри мільярди євро, вкладені у розвиток електромобілів у Німеччині, їхня частка на ринку у 2023 році почала знижуватися, а підтримка таких ініціатив серед населення падає. Це підкреслює, що проблема криється не лише в технологіях, а й у нав’язаній економічній моделі.

Висновок

Субсидії на електромобілі — це не порятунок, а тимчасовий захід, який у довгостроковій перспективі приносить більше шкоди, ніж користі. Автопрому потрібні нові підходи, засновані на ринковій конкуренції, а не на перерозподілі чужих грошей. Ідеї Зьодера можуть лише поглибити кризу, замість того щоб її вирішити.