Renault розпродає музейні авто — незвичний крок французького бренду | авто новини світу | automotive24.com.ua

Renault розпродає частину своєї музейної колекції: дивне рішення чи вимушений крок?

Французький автогігант Renault вирішив розстатися із сотнею автомобілів зі своєї власної музейної колекції

twitter facebook whatsapp linkedin

Офіційна версія — компанія робить це не заради грошей, а щоб звільнити місце в сховищі. Звучить благородно, але важко повірити, адже йдеться про справжні перлини автомобільної історії, які зазвичай не покидають стін музею.

Від ретрокласики до болідів Формули-1

На аукціоні, запланованому на 7 грудня, з’являться як класичні моделі, так і легендарні гоночні авто. Найстарішим експонатом стане Renault Type D 1901 року — і він досі на ходу! У списку є й репліка Type A 1898 року, створена до сторіччя бренду. Але на цьому «старожили» не закінчуються: серед лотів буде легендарний Renault 5 у поліцейському забарвленні та навіть Citroën 2CV — той самий «каченя».

Найбільший інтерес викличуть спортивні екземпляри. Наприклад, болід Формули-1 RE27B 1981 року або RE40, на якому Ален Прост переміг у Бельгії в 1983-му. Серед рідкісних — перший прототип Alpine A442 з номером шасі 0 та культові версії Turbo 5 і 5 GT Turbo Bandama. На торгах з’явиться навіть шестициліндровий двигун від Lotus, на якому Айртон Сенна виграв Гран-прі Детройта у 1986 році.

Чому Renault розлучається зі своїми раритетами

Renault запевняє, що просто готується до відкриття нового музею у 2027 році у Флінс-сюр-Сен, де планує показати 125 років своєї історії. Дублікати експонатів, мовляв, ні до чого. Але якщо глянути уважніше, ситуація не така проста. Після відходу Луки де Мео, який відкрито критикував нав’язану ЄС «електричну революцію», акції Renault відчутно просіли. Попри це, компанія вперто рухається шляхом електрифікації — ніби всупереч здоровому глузду та власним скептикам.

Новий Twingo — компактний електрокар завдовжки 3,7 метра — став символом цієї стратегії. Машина симпатична, але при високій ціні та скромному запасі ходу вона радше схожа на іграшку для міста, ніж на повноцінний транспорт. Іронія в тому, що саме така політика робить малі доступні автомобілі в Європі майже зникаючим видом — про це де Мео попереджав ще давно.

Продаж колекції — знак змін?

У Renault наполягають: фінансових проблем немає, просто потрібно розчистити склади. Але коли навіть Mercedes-Benz почав продавати унікальні експонати зі своїх архівів, стало очевидно — епоха справді змінюється. Електрифікація вимагає величезних вкладень, і бренди шукають ресурси всюди, навіть у власній спадщині.

Можна, звісно, повірити, що Renault просто хоче оновити виставку і додати нове дихання. Але якщо чесно, у цьому відчувається більше прагматизму, ніж романтики. Такі авто — це не просто залізо й колеса. Це частина історії, дух епохи. І навіть якщо нові власники віддадуть за них сотні тисяч євро, деякі речі, як на мене, взагалі безцінні.