
Спочатку обіцяли декілька сотень тисяч, потім 190 000, потім 150 000, а в підсумку — лише 145 000 машин у глобальному масштабі за рік (при загальному обсязі 11 011 000 автомобілів). Навіть стримана порівняно з конкурентами стратегія «тихо протестувати ринок» не спрацювала повною мірою.
Уроки історії
Плани на 2030–2035 роки здавалися абсурдними ще в 2020‑му, коли ніхто не міг передбачити, як зміниться світ за 10 років. Згадайте 2005 рік: до прем’єри iPhone залишалося два роки, Facebook тільки народжувався, а YouTube ще не належав Google — і ніхто не знав, які сюрпризи нас чекають.

Поточна ситуація
- Продажі bZ4X в Європі — лише 23 683 автомобілі (в Чехії — близько 100).
- Комерційний Proace — ще менш значущий гравець.
- Минулорічний план у 150 000 електрокарів провалено.
- Нові цілі до 31 березня 2026 — всього 310 000 машин.
Моя думка
З одного боку, це виглядає як тверезий розрахунок: навіщо витрачати мільярди на «модні» електрокари, коли попит скромний? З іншого — Toyota ризикує відстати, якщо електромобільність таки підлетить. Особисто я б розширив асортимент щонайменше до трьох‑чотирьох моделей різних класів, щоб не прогаяти момент.

Цікавий факт
Чи знаєте ви, що перші електромобілі ще в 1880‑х роках конкурували з паровими, але вже до 1910 року зникли? Історія ніби натякає: технології можуть «відродитися» знову, коли умови стануть сприятливішими.