Стратегічний вибір Stellantis – авто новини світу на automotive24.com.ua

Новий виклик для Stellantis: хто залишається, а кого доведеться «відсікати»?

У компанії Stellantis назрівають серйозні зміни. Новий керівник опинився у ситуації, коли доводиться вибирати – які бренди залишити, а від яких, на жаль, доведеться відмовитися

twitter facebook whatsapp linkedin

Проблема ускладнюється тим, що багато з марок вже давно не приносять очікуваного прибутку, а спроби «надати життя» їм часто закінчуються невдачею. Чесно кажучи, ситуація нагадує гру, де потрібно обрати найсильніших гравців, а слабких просто відпустити.

Як все почалося?

Раніше справу очолював Карлос Таварес, який, здавалося б, умів розганяти мотор, але потім ввів компанію в стан хаосу. Його імпульсивне керівництво, коли звичайні гальма просто відключалися на користь емоцій, призвело до того, що прибуток компанії за першу половину минулого року скоротився майже на 48%. Згодом, під тиском всередині конгломерату, його змусили піти у відставку з 1 грудня.

Що там по грошах?

Зараз головний бос, Джон Елканн, шукає того, хто зможе повернути компанію на правильний шлях. Але для цього доведеться зробити жорсткий вибір. Уявіть, що під одним дахом зібрано 14 різних брендів, і багато з них конкурують між собою. Немає можливості витратити всі гроші на підтримку кожного – потрібно вкладати сили та ресурси в ті, які реально можуть дати результат.

Який вибір доведеться зробити?

Наприклад, бренд Lancia, який замість повного «закриття» отримав нове життя у вигляді моделі Ypsilon. Тепер він повинен змагатися з такими конкурентами, як Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat 600, Jeep Avenger та Alfa Romeo Junior. Тут вже явно спливає думка: чи не варто скоротити кількість брендів, щоб вкласти гроші туди, де вони реально окупляться? Особливо коли, якщо залишити занадто багато «негравців», слабкі ланки просто не витримають жорсткої конкуренції і будуть «з'їдені» більш сильними марками.

Цікаві моменти та перспективи

  • Бренди, як Maserati, незважаючи на свою славу, зараз переживають важкі часи. Їхні проблеми пов’язані не тільки з маркетингом, але й із спробами занадто швидко перейти на електричний привід без належного емоційного «зчеплення» для автолюбителів.
  • Abarth та DS також знаходяться під питанням – їхні позиції на ринку не надто міцні, а Dodge вже стикається з проблемами через нестачу успіхів в електромобілях.
  • При цьому деякі імена, як Opel та Vauxhall, поки виглядають більш стабільними і, можливо, зможуть протриматися до наступного етапу перебудови компанії.

На мій погляд, для Stellantis зараз критично важливо не просто намагатися вдихнути життя в кожен бренд, а прийняти сміливі рішення та зосередитися на тих марках, які дійсно здатні конкурувати в сучасному світі. Адже іноді, щоб рухатися вперед, потрібно відпустити минуле і зосередитися на майбутньому.