
Однак недавнє засідання в суді подарувало промінь надії – домовленість дозволила виплатити лише 30% від загальної суми боргів, що виглядає як компроміс, вигідний для обох сторін.
Що там по грошах?
Згідно з досягнутими домовленостями, KTM зобов’язана виплатити близько 548 млн євро до 23 травня 2025 року. Якщо порівняти, то у разі банкрутства кредитори могли б отримати всього близько 15% від своїх вимог – майже вдвічі менше. Більше того, якби не було угоди, повернення коштів могло б затягнутися до двох років, а за новим планом виплати будуть здійснені всього за три місяці. Такий підхід став рідкісним винятком, коли вдається знайти рішення, яке задовольняє як компанію, так і її кредиторів.
Хто на кону?
Цікаво, що для залучення додаткового фінансування KTM розглядає кілька варіантів. Серед потенційних партнерів можна виділити:
- Байджадж – відомого індійського виробника, який уже давно бере участь у складанні моделі 390;
- CFMoto – компанію, яка тісно співпрацює з KTM, що робить перехід до участі в капіталі цілком логічним кроком;
- Навіть BMW – хоча ця компанія конкурує з KTM у сегменті туристичних та спортивних мотоциклів, їх участь могла б принести несподівані зміни.
Мій погляд на ситуацію
На мій погляд, вибір інвесторів зараз критично важливий. Якщо до угоди долучаться партнери, як-от Байджадж чи CFMoto, це може сприяти не лише фінансовому оздоровленню, а й укріпленню виробничого потенціалу KTM. З іншого боку, участь BMW викликає певні питання, адже це конкурент, а отже, потенційне злиття інтересів може вплинути на унікальність бренду.
Варто зазначити, що подібні фінансові компроміси – рідкість у судовій практиці. Зазвичай жодна зі сторін не отримує бажаного результату, а компромісне рішення залишає всіх незадоволеними. У даному випадку кредитори отримали більше, ніж очікували при повній ліквідації, а KTM змогла зберегти можливість подальшого виробництва.
В цілому, хоча ситуація у KTM залишається напруженою, перспективи на майбутнє все ж існують. Цікаво спостерігати, як великі компанії намагаються знайти вихід з кризи, і цей випадок можна вважати прикладом того, як розумні переговори можуть врятувати бізнес від неминучого краху. Ми всі сподіваємося, що незабаром на дорогах знову зазвучать мотоцикли KTM, а компанія зуміє не тільки вийти з важкої ситуації, а й повернутися до нових перемог.