
Мова йде не про виробництво розкішних автомобілів, а про виготовлення авіаційних двигунів, і протест тут має свої особливості. Колективне об’єднання United Auto Workers (UAW) майже одностайно підтримало ідею страйку – понад 99% голосів віддано за рішучі заходи. Дивно, але в цьому підрозділі працює понад 800 спеціалістів, і вони вже готують свої плакати та пікетні листівки.
Що там по грошах?
Робітники прагнуть скасувати систему оплати, де заробітна плата визначається «по рівнях», а також вимагають щорічної корекції відповідно до інфляції. Крім того, вони потребують покращення пенсійних програм та зниження витрат на медичне обслуговування. Такі вимоги не нові для профспілок, адже вже минулого року подібні умови обговорювалися на переговорах з такими гігантами, як Ford, General Motors і Stellantis.
Як складається ситуація?
Локальний підрозділ UAW Local 933 повідомляє, що переговори будуть складними та напруженими – все може вирішитися в останню мить. Прикладом тому є думка одного з активістів – Тревіса Ріддла, який поділився, що робітники просто хочуть рівних умов для всіх. Як він зауважив, «ми всі виконуємо однакову роботу, то чому ж не отримати однакову оплату?» Це додає вогню в обговорення, адже багато співробітників люблять свою справу, але вважають, що їм не вистачає належного визнання та матеріальної підтримки.
Трохи історії та цікавих фактів
Цікаво відзначити, що завод в Індіанаполісі раніше носив назву LibertyWorks і був частиною Allison Advanced Development Company. У 1995 році цей завод перейшов під управління Rolls-Royce після покупки Allison Engine. Незважаючи на іноземне походження, тут працюють за особливими умовами, пов’язаними з розробкою чутливих оборонних програм США. За словами компанії, в Індіанаполісі працює понад 4 000 осіб, а продукція заводу поставляється таким гігантам, як Boeing, Lockheed Martin, а також найбільшим авіаперевізникам.
Незважаючи на величезні прибутки, які можна оцінити в мільярдах євро, робітники вимагають справедливості та рівності в оплаті праці. Багато хто вважає, що якщо сьогоднішні умови будуть переглянуті, вдасться зберегти унікальну традицію заводу, де ніколи не було страйків. Ось так історія виробництва авіаційних двигунів перетворюється не лише в технічний процес, а й у живу боротьбу за гідне ставлення до людей.