
Американські тарифи, введені для посилення економічного тиску, виявилися останньою краплею для компаній, чиї продажі в США стрімко падають. На тлі цього концерн Stellantis був змушений вдаватися до екстрених заходів, щоб захистити свої інтереси та зберегти баланс в умовах мінливої світової торгівлі.
Стратегія та зміни
Спостерігаючи за динамікою ринку, можна відзначити, що перехід від традиційних двигунів внутрішнього згоряння до електроприводів був запущений не стільки за вимогою покупців, скільки внаслідок політичних вказівок та амбітних планів автовиробників. Адже, як показує досвід, занадто різкі зміни можуть призводити до непередбачуваних наслідків. Stellantis вже вжив заходів, пов’язаних із скороченням – в компанії оголосили про звільнення 5 400 співробітників. Така міра, на мою думку, сигналізує про те, що ситуація потребує радикальних перетворень.
Перспективи та думка редактора
За статистикою, минулого року в США було продано лише 8 865 автомобілів Alfa Romeo – на 16% менше, ніж рік раніше. Maserati, у свою чергу, показала ще більш тривожні цифри, постачаючи на американський ринок 4 819 автомобілів, що становить майже половину від загального обсягу продажів. Якщо тарифи продовжать зростати, ситуація для цих брендів може стати критичною. Особисто я вважаю, що подальша доля Alfa Romeo і Maserati визначатиметься не лише зовнішніми факторами, а й стратегією самого Stellantis. Вже зараз компанія співпрацює з провідною консалтинговою фірмою McKinsey and Company, щоб оцінити перспективи брендів і прийняти правильне рішення щодо подальшої долі цих марок.

Ключові моменти
- Погіршення позицій брендів на американському ринку;
- Різке підвищення тарифів як фактор ризику;
- Кардинальні заходи реструктуризації та скорочення персоналу;
- Поспішний перехід до електротехнологій з невизначеними результатами.
Очевидно, що майбутнє Alfa Romeo і Maserati лишається під питанням. Рішення, які приймає Stellantis, матимуть далекосяжні наслідки як для автовиробників, так і для світового ринку в цілому. Цікаво спостерігати, як світові економічні перипетії змушують компанії переглядати свої стратегії – і хто знає, можливо, нас чекає нова ера в розвитку автомобільної індустрії.