
Традиційна система рульового керування відточена десятиліттями: чіткий зворотний зв’язок, інтуїтивний контакт із дорогою та впевненість у поворотах. Відмовлятися від неї заради «швидшої реакції» видається сумнівним рішенням.
Плюси й мінуси нової системи
- Дизайн і простір: електронне кермо звільняє місце під капотом та спрощує компонування;
- Уніфікація деталей: один механізм для всіх моделей знижує витрати виробника;
- Зворотний зв’язок: електронна передача не може повністю замінити «живий» контакт із дорогою;
- Надійність: попри заявлені випробування понад 1 000 000 км, збої електроніки можуть виявитися критичними.
Кермо «yoke» замість круглого обода
Замість звичного круглого керма Mercedes пропонує «yoke» — форму без верхньої частини. На практиці під час крутих віражів доведеться «перехоплювати» кермо, наче у боліді «Формули 1», а в міському трафіку це більше нагадує «joke», ніж інновацію.

Думка редактора та цікавий факт
На мою думку, Mercedes хапається за тренд так само відчайдушно, як тонучий за соломинку. Цікаво, що перші прототипи steer-by-wire ще в 1990-х тестувала NASA на луноходах, але там швидко повернулися до механічного з’єднання через проблеми з надійністю.
Нещодавно я тестував Opel Grandland із зменшеним дисплеєм за кермом і виведенням даних на лобове скло: виявилося значно зручніше, ніж «покращений огляд» через «yoke».

Висновок
Інновації — це чудово, але не заради безпеки і комфорту. Поки електронне кермо та нестандартна форма не доведуть реальної користі водієві, класичний круглий механізм залишатиметься еталоном. Можливо, варто дати електроніці час наздогнати людську реакцію, перш ніж відмовлятися від перевіреного рішення.