
Спалах ентузіазму та перший успіх
Ще у вересні минулого року в Чехії Volvo продала 128 електромобілів із загальних 340 — майже 38 % від обсягу, що дало зростання продажів на 60 % порівняно з попереднім роком. Здавалося, нові моделі EX30 та EX40 приваблюють як новачків, так і давніх поціновувачів бренду.
Що пішло не так?
- Ефект новизни: дилери активно укладали контракти, компанії брали автопарки, тестові закупівлі піднімали показники.
- Недооцінка потреб: виявилося, що багато покупців досі віддають перевагу перевіреному дизельному чи бензиновому двигуну.
- Висока вартість: виробництво електрокарів дорожче, а інфраструктура зарядних станцій розвинена не скрізь.
Симптоми кризи
Навесні цього року Volvo звільнила свого попереднього керівника, визнавши — попит на електромобілі сповільнюється. Нині нове керівництво оголосило про скорочення 3 000 працівників (це майже 7 % штату та близько кожного шостого адміністратора в Швеції). Компанія планує заощадити ≈1,7 млрд € на рік.
Цифри говорять голосніше, ніж слова
За даними Data Force, продажі традиційних моделей із січня по квітень у Європі впали на 11,5 %, а в квітні — одразу на 15,5 %. Модель EX30 втратила в річному порівнянні 56 % обсягу продажів, EX40 — 37 %, а нову EX90 розкупили в кількості 894 шт. проти 2 867 одиниць класичної XC90.
Моя думка та цікавий факт
Іноді, гнучко слідуючи трендам, можна втратити базового клієнта. Нагадаю, що в 2019 році Porsche опинилися в схожій ситуації: після запуску гібридних версій Panamera продажі також «просіли», і лише повернення потужних двигунів допомогло виправитися.
Volvo потрібно повернути увагу на звичні для клієнтів рішення та розумно поєднати нові технології з перевіреною «класикою».