Авто новини світу: криза німецького автопрому | automotive24.com.ua

Німецький автопром на роздоріжжі

Схоже, що німецькі автомобільні гіганти не можуть зловити ковток повітря: продажі падають, витрати зростають, а прибутки стрімко тануть

twitter facebook whatsapp linkedin

Щодня з’являються все нові тривожні цифри — і причина не лише в світовому попиті, а й у внутрішніх суперечностях політики та ринку.

Стагнація економіки та роль автопрому

Німеччина пишається найбільшою економікою Європи, але в першому кварталі цього року ВВП зріс лише на 0,4 % порівняно з минулим роком, а прогноз на весь рік — майже нульовий ріст. Автомобільна галузь, яка формує близько третини промислового виробництва і дає кожне третє євро в ВВП, більше не тягне економіку вгору, а дедалі частіше задає тон падінню.

Провали продажів і стрибок витрат

Найвідоміші бренди звітують про двозначні падіння прибутковості:

  • BMW — мінус 26 %
  • Mercedes — мінус 43 %
  • Volkswagen — мінус 41 %
  • Porsche — мінус 30 %
  • Audi — маржа впала до 1,5 %

Одночасно перехід на електромобілі зробив машини набагато дорожчими, жорсткий ринок праці та зростання тарифів на електроенергію лише поглибили проблему. У підсумку навіть популярні моделі дорожчають, і дедалі менше людей можуть їх собі дозволити.

Ефект доміно: від заводів до кав’ярень

Коли заводи скорочують персонал, доходи працівників знижуються, що б’є по всіх: зменшуються податкові надходження, страждають ресторани та роздрібні мережі. Постачальники також фіксують збитки:

  • ZF Friedrichshafen скоротить 14 000 працівників у Німеччині до 2028 року
  • Continental вже оголосив про перші скорочення

Це нагадує лавину: звільнених стає більше, попит на послуги падає, і регіональні економіки опиняються в «червоній зоні».

Як врятуватися?

Європейські та американські мита, покликані захистити виробників, не дають бажаного ефекту: китайські компанії переорієнтувалися на гібриди та бюджетні двигуни, які є популярними й доступними. Політики лише говорять про субсидії, але до реальних кроків не поспішають — а час минає.

Моя думка

Часто складається враження, що правила гри змінюються швидше, ніж можуть адаптуватися найбільші гравці. Німецькому автопрому потрібна не просто підтримка, а сміливі реформи: від гнучкості виробництва до нових бізнес-моделей. Наразі здається, що «локомотив» застряг у власній величині й не може зробити навіть крок назад.