Електро-провал Porsche: чому бренд втрачає імпульс | Авто новини України | Automotive24.com.ua

Колапс Porsche: ставка на електромобілі та втрата імпульсу

Нова «електротенденція» Porsche нагадує «Титанік», що летить просто на айсберг: замість того, щоб дослухатися до клієнтів, бренд влив мільярди в проєкти з сумнівною рентабельністю та ослабив свої традиційно прибуткові моделі

twitter facebook whatsapp linkedin

У 2023 році Porsche отримало чистий прибуток до оподаткування приблизно €7,4 млрд, але «зайві» інвестиції в електромобілі та гібриди можуть суттєво з’їсти цю «складку». Наприклад, близько 1 900 працівників вже втратять роботу, а ще 8 000 ставляться під питання.

Основні промахи бренду

  • Відмова від нових версій Macan із ДВЗ та заміна їх на так і не народжені електричні аналоги;
  • Відтермінування оновлення «гарячих» 718 Boxster і Cayman;
  • Непотрібна гібридизація культової 911-ї, що підточила її «чистий» характер;
  • Суперечливий дизайн та технології нової Panamera.

Аналогія з «Титаніком»

Як у відомому фільмі Джеймса Камерона, коли запізнілий маневр коштував лайнеру життя, так і Porsche забарилося з переходом від «чистих» ДВЗ до електричного марафону. У результаті «лідова глыба» змінених уподобань покупців розгромила фінансову міцність компанії.

Що робити далі

За словами аналітика Warburg Research Фабіо Гьольсхера, Porsche варто було б наслідувати приклад BMW, яка випускає електрокари та ДВЗ-моделі на одній лінії й оперативно реагує на попит. Така гнучкість дозволила б швидше «повернути штурвал» та уникнути пробоїн.

Цікаво: попри «електролихоманку», Porsche досі залишається одним з небагатьох брендів, де на кожну продану машину припадає близько €30 000 чистого прибутку — цифра, про яку інші виробники можуть лише мріяти.