Електромобілі в Україні до 2030: чи вистачить зарядок? | Automotive24.com.ua

Електромобілі під загрозою: чи вистачить зарядок до 2030 року?

Проблеми з інфраструктурою зарядних станцій ставлять під сумнів майбутнє електрокарів

twitter facebook whatsapp linkedin

Нідерландська компанія TenneT, яка керує електромережами, б’є на сполох: за нинішніх темпів закриття вугільних і газових електростанцій до 2030 року зарядна інфраструктура не впорається зі зростаючою кількістю електромобілів. В Україні, де мережа зарядних станцій поки що обмежена, ця проблема може стати ще гострішою.

Чому бензин поки перемагає

Бак дизельного авто на 55 літрів містить приблизно 215 кВт·год енергії при вазі пального лише 47 кг. Щоб зарядити електрокар із батареєю такої ж ємності за 2 хвилини, як на звичайній заправці, потрібна потужність близько 7,2 МВт. Для порівняння, одна станція для 8 машин потребувала б 60 МВт, а тисячі електрокарів — понад 7 ГВт. Для України, де енергосистема має обмежену потужність, це непосильне навантаження.

Проблеми електромереж

  • Мережі перевантажуються вже при 5% електромобілів від загального автопарку.
  • Швидкісні зарядки (50–350 кВт) не забезпечують потрібної потужності для швидкого заряджання.
  • У Києві та інших містах України зарядні станції часто зайняті або працюють із перебоями.

Що чекає на Україну?

Сьогодні зарядка електрокара, наприклад, Nissan Leaf чи Tesla Model 3, займає в середньому 30–60 хвилин на станціях потужністю до 50 кВт. У Києві таких станцій поки що десятки, а не сотні. Якщо кількість електромобілів зросте, як у Європі, без значних інвестицій в енергетику зарядка стане справжньою проблемою.

Думка редактора

Електромобілі — це крок до екологічного майбутнього, але реалії водіння в Україні поки що далекі від ідеалу. Під час тест-драйву Hyundai Ioniq 5 я помітив, як важко знайти вільну зарядну станцію в годину пік. Гібриди, як-от Toyota RAV4 Hybrid, поки що здаються практичнішими: вони економлять пальне і не залежать від зарядок.