
Так-так, мова йде про те, що бренди на зразок Xiaomi збираються запропонувати автомобілі з характеристиками Porsche та Ferrari, але за ціною, порівнянною зі Skoda. І, якщо чесно, це справді змушує задуматися, як швидко змінюється автомобільна промисловість у світі.
Що там по грошах?
Компанія Xiaomi, яка прославилася своїми смартфонами, впевнено входить на автомобільний ринок. Минулого року лише від продажів телефонів вона заробила близько 47,5 млрд юанів, що за сучасним курсом – приблизно 6,2 млрд євро. Якщо ж врахувати всі напрямки бізнесу, то обіг виріс до 92,5 млрд юанів (приблизно 12 млрд євро). Зростання показників на 30% та прибуток у 6,3 млрд юанів (близько 820 млн євро) свідчать про те, що Xiaomi впевнено тримає марку. Причому навіть запуск у автомобільному сегменті, де наразі компанія терпить збитки, не лякає їх – збитки на авто компенсуються стабільним успіхом в інших напрямках.
Автомобільна революція Xiaomi
Запуск моделі седану SU7 став справжнім фурором: на внутрішньому ринку за рік було продано близько 140 тисяч одиниць. Звісно, перші зразки зіткнулися з деякими проблемами – покупці скаржилися на недопрацьовану підвіску та гальмівну систему. Але завдяки низькій ціні критика швидко стихла. Смішно, що такий контраст – потужні характеристики, порівнянні з преміальними автомобілями, за ціною економ-класу – викликає величезний ажіотаж серед автолюбителів.
За лаштунками успіху
Особливу увагу привертає версія SU7 Ultra, оснащена двигуном потужністю понад 1 500 кінських сил. За лічені хвилини з моменту старту продажів цей варіант встиг зібрати понад 10 тисяч замовлень. І це ще не все: готується до випуску й інший автомобіль – SUV YU7, якого вже називають «народною версією Ferrari Purosangue». Початок серійного виробництва заплановано на липень, а друга фабрика Xiaomi вже готова до розширення виробництва.
Плани на майбутнє та міжнародне розширення
Компанія не збирається зупинятися на досягнутому. Вже на мобільному конгресі в Барселоні стало відомо, що Xiaomi планує вихід на зарубіжні ринки в найближчі пару років. Створено спеціальні робочі групи, які вивчають політичну та економічну ситуацію в різних країнах – особливо в умовах нових торгових мит, введених ЄС та США. Можливо, якщо ситуація буде сприятливою, Xiaomi навіть відкриє зарубіжні заводи, що дозволить їм швидше завойовувати міжнародні ринки.



Засновник імперії, Лей Цзюнь, заявив ще в 2021 році, що компанія готова інвестувати в автомобільний напрямок не менше 10 млн доларів (близько 9,3 млн євро) щорічно протягом найближчого десятиліття. Такий серйозний фінансовий вклад свідчить про те, що Xiaomi має намір не просто експериментувати, а серйозно конкурувати з такими гігантами, як BYD та MG.
Підсумки: нова ера в автопрому?
Підсумуємо: китайські виробники, а зокрема Xiaomi, кардинально міняють правила гри. Доступні ціни, передові технології та амбіційні плани з експансії можуть незабаром перевернути уявлення про те, що таке «автомобіль класу люкс». Чи стане на європейському ринку новим «королем» автопрому – покаже час, але вже зараз ясно: звичний баланс сил кардинально змінюється.