
Але правда в тому, що повністю відійти від ДВЗ найближчими роками просто нереально: у різних ринків — свої потреби, у споживачів — свої страхи (наприклад, щодо запасу ходу), а у законодавців — свої квоти й субсидії. Піддатися загальному «електрохайпу» виявилося не так уже й просто й недорого.
Horse Powertrain: французи, китайці та сауди в одному човні
Несподівано саме Renault, Geely та Saudi Aramco об’єдналися в стартап Horse Powertrain, щоб запропонувати автівкам «зворотний апгрейд»: комплект вузлів для перетворення готових електромобілів назад у гібриди або навіть чисті ДВЗ. Цікавий факт: арабський партнер — Saudi Aramco — щодня видобуває близько 10 млн барелів нафти (≈1,6 млрд л), тож бензин у них точно не буде дорогим.
- Plug‑and‑play модуль: ДВЗ + електромотор + КПП в одному блоці
- Мінімальні доопрацювання платформи — кілька правок кузова та електроніки
- Вже встановлено на новому Mercedes CLA з витратою ≈6 л/100 км
Що далі?
На автосалоні в Шанхаї детально представлять Future Hybrid Concept. Ідея в тому, щоб виробники могли швидко адаптувати «зношені» електрокари під змішані силові установки без багатомільйонних інвестицій у нові платформи.
Особисто я вважаю, що це прекрасна можливість для тих концернів, які вже «поставили все на електрокарту» та залишилися без затребуваних моделей. Тепер вони зможуть легко підлаштуватися під реальний попит, а ми побачимо на дорогах набагато більше гібридів, ніж здавалося навіть рік тому.