Steer-by-Wire: інновація Ford чи черговий провал? Авто новини України

Ford та управління через дроти: інновація чи черговий провал?

Сучасні автовиробники наполегливо шукають нові підходи до звичних речей. Одним із таких експериментів стала система steer-by-wire — управління автомобілем без механічного зв’язку між кермом і колесами. Ідея здається футуристичною, але на практиці наразі приносить більше проблем, ніж рішень

twitter facebook whatsapp linkedin

Що таке steer-by-wire?

Суть технології проста: замість звичного механічного зв’язку між кермом і колесами використовується електронна система. Водій повертає кермо, а спеціальне програмне забезпечення передає команду на мотори, які керують колесами. Проте в цього рішення є багато нюансів, які зводять нанівець його переваги.

Навіщо це потрібно?

З точки зору виробників, steer-by-wire — це шанс уніфікувати системи керування для всіх моделей. Це дозволяє знизити витрати на виробництво, зробити кермо регульованим за зусиллям і навіть повністю передати управління автомобілем електроніці. Наприклад, такий підхід особливо актуальний для автономних автомобілів, де кермо може взагалі бути зайвим.

Чому це не працює?

Технологія steer-by-wire існує вже кілька десятиліть, але досі її не можна назвати успішною. Nissan і Tesla вже намагалися впровадити подібні системи, але зіштовхнулися з серйозними проблемами. Основні з них:

  • Відсутність зворотного зв’язку. Водії не відчувають дороги — кермо здається "порожнім".
  • Затримка у відгуку. Навіть мінімальна затримка між поворотом керма і рухом коліс викликає дискомфорт.
  • Надійність. Електронна система включає безліч компонентів, які можуть вийти з ладу.

Навіть Citroën у 60-х роках намагався реалізувати щось подібне, але успіху не досяг.

Чим відрізняється підхід Ford?

Ford подав заявку на патент своєї версії steer-by-wire ще у 2022 році. Нещодавно вона була затверджена, і в системі є цікава особливість. Компанія додала сенсори, які фіксують, коли водій сідає чи виходить із машини. У цей момент кермо блокується, щоб його можна було використовувати як опору, наприклад, щоб зручно сісти чи встати.

Наша думка

Ідея здається цікавою, але викликає питання: навіщо? Класичне механічне рульове управління з підсилювачем давно доведено до досконалості. Воно надійне, передбачуване і дає водієві повний контроль над автомобілем. Наразі steer-by-wire більше виглядає як спроба виробників зекономити, а не як спосіб покращити життя автолюбителів.

Цікавий факт

Одним із перших автомобілів із повністю електронним управлінням став гоночний McLaren MP4/1 у 1981 році. Це була революція для автоспорту, але навіть через 40 років така технологія важко адаптується для цивільних авто.

Steer-by-wire — це спроба зазирнути в майбутнє. Але наразі здається, що Ford та інші компанії експериментують із технологією, яка більше ускладнює, ніж полегшує управління. Можливо, мине ще багато років, перш ніж електронне рульове управління стане дійсно корисним.