
Занепад колишньої слави Fiat
Колись Fiat впевнено займав першу позицію на італійському автомобільному ринку, однак у 2024 році його домінування опинилося під загрозою. З серпня бренд не зміг повернутися на вершину рейтингу, поступившись конкурентам. У листопаді Fiat опинився на третьому місці, поступившись Toyota і Volkswagen.
Основною причиною такого падіння є затримка оновлення модельного ряду, що було пов'язано з внутрішніми проблемами. Нова Panda, яка отримала назву Grande Panda, ще не з'явилася на ринку, а виробництво Fiat 600 просувається повільними темпами. Водночас стара Panda, яка пройшла лише незначний рестайлінг, більше не користується попередньою популярністю.
Зміна вподобань італійців
Ситуацію ускладнюють успіхи інших брендів Stellantis, до якої входить Fiat. Італійці дедалі частіше обирають родинні моделі, такі як Jeep Avenger і Citroën C3. Наприклад, Jeep Avenger уже став третім за популярністю автомобілем на ринку, обійшовши Fiat 600. Citroën C3, який виробляється у Словаччині, зайняв четверте місце в листопаді.
Попри те, що Stellantis залишається великим гравцем в Італії, частка саме Fiat у загальному обсязі продажів групи продовжує зменшуватися. Єдиним брендом Stellantis, який демонструє зростання, є Citroën завдяки моделі C3, яка становить 80% його продажів у країні.



Виробництво за кордоном: виклик патріотизму
Однією з причин зниження популярності Fiat в Італії є його відхід від національних коренів. Нова Panda буде вироблятися у Сербії, а інші моделі Fiat збираються в Марокко, Туреччині, Іспанії та Франції. Винятком залишаються лише стара Panda та моделі 500 і 500X, які виробляються в Італії, але їхні продажі цього року надзвичайно низькі через моральну застарілість.
Конкуренція з брендами, що набирають обертів
На тлі занепаду Fiat інші марки зміцнюють свої позиції. Китайський бренд MG збільшив продажі на 35%, а його модель ZS увійшла до десятки найбільш продаваних автомобілів у листопаді. Toyota, BMW і група Renault, включно з Dacia, також демонструють зростання. Остання навіть наблизилася до Fiat у листопаді: моделі Sandero та Panda розділили лише 16 проданих автомобілів.



Висновок
Fiat Panda, яка довгий час була символом доступного автомобіля в Італії, втрачає позиції. Вперше в історії на роль народного авто може претендувати румунська Dacia. Чи зможе Fiat повернути своє лідерство, покаже час. Усе залежить від успіху нових моделей і адаптації до нових реалій ринку. Але, цілком ймовірно, що позиції втрачені назавжди.