Електромобільний парадокс – авто новини світу | automotive24.com.ua

Електромобільний парадокс: хто насправді в плюсі?

Минулого року у світі продали близько 17 млн електромобілів, але левова частка припала на Китай. Здавалося б, «зелена» революція — це золота жила, однак реальність виявилася значно прозаїчнішою

twitter facebook whatsapp linkedin

Топ‑4 «виживші»

  • Tesla — близько 7,2 % чистого прибутку;
  • BYD — приблизно 6,4 %;
  • Li Auto;
  • Seres.

Чому інші в «мінусі»?

Основна проблема — колосальні витрати на розробку та виробництво акумуляторів, які поки не вдається знизити до конкурентного рівня. При цьому автомобілі часто коштують дорожче за звичні бензинові моделі, а клієнти не завжди готові переплачувати за компроміси в зручності.

Тонкощі звітності

Трохи скептицизму: у Tesla значна частина доходу — продаж «екоквот» на сотні мільйонів євро, а китайські виробники отримують до чверті виручки з держпідтримки. Без цих «підсолоджувачів» прибуток був би значно скромнішим.

Сумна картина

Багато брендів несуть збитки у сотні відсотків (у Nio — майже –400 %, у Rivian –374 %), і навіть поліпшення показників навряд чи виведе їх у плюс без серйозних інвестицій. Економічна модель наразі більше нагадує фінансову авантюру.

Цікавий факт

Середній запас ходу популярних електрокарів заявляють на рівні 250 миль (~400 км), але в реальних умовах, особливо взимку, цифри можуть виявитися значно нижчими.

Особисто мені здається, що без проривів у вартості акумуляторів та масштабного розвитку зарядної інфраструктури перехід на електромобілі буде довгим і затратним задоволенням. І хоча експерти попереджали про це ще вісім років тому, здається, уроки ніхто не виніс.