
Топ‑4 «виживші»
- Tesla — близько 7,2 % чистого прибутку;
- BYD — приблизно 6,4 %;
- Li Auto;
- Seres.
Чому інші в «мінусі»?
Основна проблема — колосальні витрати на розробку та виробництво акумуляторів, які поки не вдається знизити до конкурентного рівня. При цьому автомобілі часто коштують дорожче за звичні бензинові моделі, а клієнти не завжди готові переплачувати за компроміси в зручності.
Тонкощі звітності
Трохи скептицизму: у Tesla значна частина доходу — продаж «екоквот» на сотні мільйонів євро, а китайські виробники отримують до чверті виручки з держпідтримки. Без цих «підсолоджувачів» прибуток був би значно скромнішим.
Сумна картина
Багато брендів несуть збитки у сотні відсотків (у Nio — майже –400 %, у Rivian –374 %), і навіть поліпшення показників навряд чи виведе їх у плюс без серйозних інвестицій. Економічна модель наразі більше нагадує фінансову авантюру.
Цікавий факт
Середній запас ходу популярних електрокарів заявляють на рівні 250 миль (~400 км), але в реальних умовах, особливо взимку, цифри можуть виявитися значно нижчими.
Особисто мені здається, що без проривів у вартості акумуляторів та масштабного розвитку зарядної інфраструктури перехід на електромобілі буде довгим і затратним задоволенням. І хоча експерти попереджали про це ще вісім років тому, здається, уроки ніхто не виніс.